مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۷۱۵ زندانی با مشارکت خیرین ، پادر میانی ریش سفیدان، شورای حل اختلاف و صلح و سازش و ستاد دیه استان آزاد شدند.

آزادی ۷۱۵ زندانی در آذربایجان غربی

به گزارش قدس آنلاین، مراد فتحی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰۰زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان در استان آزاد شدند، تصریح کرد: ۳۱ میلیارد تومان از این مبلغ با گذشت شاکیان خصوصی، ۱۶۱ میلیارد تومان اعسار صادر شده، ۹میلیارد تومان اورده خود زندانیان، ۶میلیارد تومان مشارکت بانک های عامل ، ۳۳میلیارد تومان مبلغ جمع آوری شده توسط ستاد دیه استان و ۲۰ میلیارد تومان نیز کمک ستاد دیه کشور به ستاد دیه استان بود.

فتحی با اشاره به اینکه در سال گذشته رشد ۳۰۰درصدی را در جمع آوری کمک های نقدی و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد را در استان شاهد بودیم، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری امور زندان ها، خیرین، شورا های حل اختلاف ۵۴ نفر از محکومین به اعدام از چوبه اعدام رهایی یافتند.

مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی با اشاره به هدف غایی امور زندان ها و دادگستری مبنی بر اصلاح و تربیت و اشتغال زندانیان، یاد آور شد: در حال حاضر ۷۰درصد از زندانیان استان در ۱۳۸ کارگاه استان مشغول به کار هستند.

وی با تاکید به اینکه در سال گذشته ۱۲۲ زندانی آزاد شده تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند، خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته ۴هزار زندانی با شرکت در دوره های مختلف فنی حرفه ای ، گردشگری و جهاد دانشگاهی در ۵۶رشته مدرک و گواهی مهارت اخذ کردند.

فتحی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۶۵ مورد احکام پابند الکترونیکی به زندانیان استان صادر شد، تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۰هزار و ۷۷۹مورد دادرسی الکترونیکی در استان انجام شد.

مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی  ادامه داد: تلاش امور زندان ها کاهش ورودی و جمعیت کیفری زندان ها است و در سال گذشته میزان ورودی و موجودی زندانیان ، زندان های استان کاهشی بود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴درصد از ۵۰۰زندانی جرایم غیر عمد استان، مربوط به مهریه است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.