مقام ارشد امنیتی روسیه می‌گوید غربی‌ها تلاش دارند گرجستان را تحریک کنند تا با روسیه وارد درگیری نظامی شود.

غرب به دنبال درگیری نظامی گرجستان و روسیه است

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که کشورهای اروپایی به دنبال درگیری نظامی گرجستان و روسیه هستند.

وی دراین‌باره گفت: غربی‌ها در حال سوق‌دادن گرجستان به سمت درگیری نظامی با روسیه هستند.

به گفته ناریشکین «غرب در حال تلاش است تا گرجستان را متقاعد کند که اکنون زمان مناسبی برای بازپس‌گیری کنترل «آبخازیا» و «اوستیای جنوبی» است؛ (اما) مسکو به این ترفند و حیله غربی‌ها پی برده است.»

این مقام ارشد روس در ادامه با اشاره به تحریم‌های گسترده آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه گفت: تلاش غرب برای منزوی‌کردن روسیه در سطح جهان شکست خورده است.

سازمان ملل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را بخشی از کشور گرجستان می‌داند، اما در ۲۶ آگوست ۲۰۰۸، در پی تهاجم مسلحانه ارتش گرجستان به این استان‌ها، روسیه حاکمیت مستقل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و با اعلام حمایت از روس تبارهای در این دو منطقه، نیروی نظامی به این استان‌ها که در آن زمان بخشی از گرجستان به شمار می‌رفتند، اعزام کرد.

رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار سابق گرجستان براساس واقعیت فعلی است، هرچند گرجستان از به رسمیت شناختن استقلال این جمهوری‌ها خودداری کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.