دبیرکل کمیته ملی المپیک مصوبات اولین جلسه هیئت اجرایی در سال ۱۴۰۲ را مطرح کرد و گفت: تمام اعضای هیات اجرایی از فدراسیون فوتبال گلایه داشتند  و خواستار این شدند که دوستان در فدراسیون فوتبال نسبت به بلاتکلیفی تیم امید پاسخگو باشند. 

مناف هاشمی: فدراسیون فوتبال در قبال تیم المپیک پاسخگو باشد

به گزارش قدس آنلاین، اولین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۲ برگزار شد و مناف هاشمی دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک مصوبات این نشست را تشریح کرد. 

هاشمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: اولین جلسه سال ۱۴۰۲ را داشتیم و سه دستور جلسه را داشتیم. اولین موضوع، بحث شاخص های توزیع اعتبارات و کمک به فدراسیون ها بود. پیش بینی ما و تلاش هایی که در بحث بودجه داشتیم و بودجه نسبتا بهتر شده است. رقمی را سازمان برنامه ریزی و بودجه تصویب کرد و اعداد و ارقامی را هم مجلس تصویب کرد که هنوز جداول نهایی آن برای ما ارسال نشده است. و امیدواریم که با توجه به نیازهای کمیته ملی المپیک برای رویدادهای بین المللی و کسب سهمیه المپیک و همچنین افزایش تورم ارز دچار مشکل نشویم. پیش بینی ما  در مورد توزیع بودجه فدراسیون ها این است که  نسبت به سال قبل دوبرابر آن را به فدراسیون ها بدهیم و ۱۰۰ درصد رشد داشته باشیم. در مورد شاخص های توزیع بودجه نیز قرار شد سه نفر اعضای هیات اجرایی در جلسات مرکز نظارت و با حضور خود من به جمع بندی برسیم که شاخص ها را نهایی کنیم و پرداخت ها در چار چوب قاعده و قانون پرداخت کنیم و تلاش‌های موردی فدراسیون‌ها ما را مجبور نکند که به یک فدراسیون چقدر پرداخت کنیم. در مورد توزیع بودجه فدراسیون ها بحث کارشناسی می شود و این کار با نظر اعضای هیات اجرایی انجام خواهد شد. 

*معرفی گزینه هایی برای انتخابات کمیسیون های شورای المپیک آسیا 

او ادامه داد: بحث دوم ماه در مورد معرفی نمایندگانی برای کمیته های شورای المپیک آسیا بوده است چون دوره نفراتی که قبلاً معرفی شده بودند و به پایان رسیده است. برخی از افرادی که در گذشته بودن با رویکرد کارشناسی و توانمندی هایی که دارند، تغییر نکرده است اما در مورد برخی کمیته‌ها نفرات جدید معرفی می‌شوند. برای نمونه آقای عبدالهی در کمیسیون رسانه ای، مهرافزا منوچهری در کمیسیون محیط زیست و مهین فرهادی زاد در کمیسیون معرفی می‌شوند. ما تلاش می‌کنیم که در حدود ۱۲ ۱۳ کمیسیون شورای المپیک آسیا نماینده داشته باشند اگر تصمیمی در مورد ورزش آسیا می گیرند، ما هم نقش داشته باشیم. 

*بودجه ۱۵ میلیاردی برای کمک به فدراسیون هایی که مربی خارجی دارند

هاشمی در مورد دیگر مصوبات هیات اجرایی تاکید کرد: موضوع سوم که بحث شد در مورد ضرورت استفاده برخی فدراسیون‌ها از مربیان خارجی شد مربیانی که می‌توانند ما را صاحب مدال یا سهمیه المپیک کنند. کمیته ۵ نفره ای که سه نفر از اعضای هیات اجرایی عضو آنها هستند تشکیل می‌شود و رقمی حدود ۱۵ میلیارد تومان را برای آن در نظر گرفتیم تا بر اساس بررسی هایی که داریم که این مربیان خارجی می‌توانند برای ما سهمیه المپیک، مدال بازیهای آسیایی و مدال المپیک داشته باشند، سپس کمک مالی کنیم هرچند که ترجیح ما استفاده از مربیان داخلی است.

*فدراسیون فوتبال در مورد تیم امید پاسخگو باشد

هاشمی در مورد وضعیت تیم فوتبال امید نیز گفت: انتظار رییس کمیته ملی المپیک و من و جامعه فوتبال از فدراسیون فوتبال این است که زودتر تعیبن تکلیف کنند. دو سه ماه پیش ما پیشنهاد دادیم که حبیب کاشانی به عنوان سرپرست تیم فوتبال امید باشد اما هیچ خبری دیگری نشده است. سطحی که الان فوتبال ایران دارد کمک می کند که بعد از ۲۰ سال در بازیهای آسیایی به جایی برسیم. البته  باید زودتر از این تصمیم می گرفتیم. از روزی تیم جدید کمیته ملی المپیک مستقر شد این دغدغه ما بود.  بعد از سه حلسه حضوری با دوستان فدراسیون فوتبال  به توافق رسیدیم اما متاسفانه دوستان  به دلایلی که نمیدانم چه چیزی است اقدام نکردند و خودشان باید پاسخگو باشند و  اعضای هیات اجرایی  از من خواستند اعلام کنند  که فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.