رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: به همت کارشناسان واحد نظارت این اداره ۱۱۷۱ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی، تاریخ گذشته از مراکز عرضه شهر طرقبه شاندیز، ضبط و معدوم شد.

۱۱۷۱ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در طرقبه و شاندیز معدوم شد

به گزارش قدس خراسان، علیرضا قدرتی اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح تشدید نظارت نوروزی، اکیپ‌های شبکه دامپزشکی طرقبه و شاندیز از ۱۵ اسفندماه پارسال فعال شدند و تا عید سعید فطر نیز این نظارت‌ها ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز با بیان اینکه طی این مدت در مجموع ۵ اکیپ ثابت و فعال داشتیم که تا روز گذشته ۵۱۸ مورد بازدید از مراکز مورد نظر طرح داشته‌اند، افزود: هدف از اجرای این طرح تأمین بهداشت و سلامت محصولاتی است که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهمترین اهداف دامپزشکی به شمار می‌رود که باید اقدامات لازم در زمینه توسعه این امر انجام شود، گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت نوروزی تاکنون ۱۱۷۱ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی به دلیل نداشتن هویت بهداشتی، داشتن علائم فساد، تاریخ گذشته و غیربهداشتی بودن از مراکز عرضه، ضبط و معدوم شد.

قدرتی با اشاره به اینکه طی این مدت همچنین ۸ مورد نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه انجام شده است، افزود: در این خصوص ۲۰ پرونده در تعزیرات و یک پرونده در دادسرا تشکیل و یک واحد قصابی و یک غرفه عرضه فرآورده‌های خام دامی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مهم پلمب شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: در طرح تشدید نظارت نوروزی ۴۸۶۱ رأس دام سبک در کشتارگاه‌های طرقبه و شاندیز با وزن ۱۱۴ هزار و ۷۶۱ کیلوگرم کشتار و گوشت آنها استحصال شده است.

وی اظهار کرد: گروه‌های بازرسی و کنترل بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل انواع مراکز گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ، خوراکی، رستوران‌ها، قصابی‌ها، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی بازدید کردند.

قدرتی بیان کرد: در ایام نوروز ۵ کانون مشکوک به هاری در شهرستان اعلام شده بود که از تمامی آن‌ها نمونه‌برداری انجام و برای مشخص شدن نتیجه به آزمایشگاه ارسال شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، موضوع را به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.