معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز و خشکیدن قنات روستای چهریک، به این موضوع رسیدگی کرد.

ورود دستگاه قضا به موضوع خشک شدن قنات چهریک بیرجند

به گزارش قدس آنلاین، با وصول گزارش‌های مردمی به حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مبنی بر حفاری غیرمجاز در بستر رودخانه بین ۲ روستا توسط اهالی روستای بالادست (روشناوند)، هدایت آب به صورت غیرمجاز به مادر چاه و در نتیجه خشکیدن قنات روستای پایین دست (چهریک) و خشک شدن درختان و باغات این روستا، این معاونت پیگیر موضوع شد.

بنابر این گزارش، اهالی روستای چهریک مدعی‌ اند از دهه ۸۰ پیگیر این مساله هستند اما متولیان امر موضوع اعتراض‌شان را در دست‌انداز انداخته و اعتراضی که باید در کمیسیون صدور مجوز حفاری بررسی می‌شد به کمیسیون منابع آب‌های زیر زمینی ارجاع داده شده و در حال رسیدگی است.

با توجه به درخواست اهالی، بازدید میدانی در دستور کار قرار گرفت و با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان از محل بازدید شد.

بنا به این گزارش، مسئولان ابتدا از محل حفاری که با تدبیر رئیس کل دادگستری استان متوقف شده بود، بازدید کردند و اظهارات نمایندگان دستگاه‌های مسئول و چند نفر از اهالی شنیده شد سپس با حضور در محل قنات، مزارع و باغات روستای چهریک، موضوع از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین روند فعالیت و پیگیری‌های حقوقی انجام شده در محل بررسی و با توجه به پرونده جریانی موجود، پیگیری موضوع تخلف در صدور مجوز حفاری از مسیر قانونی آن تبیین شد.

 امید است با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و بقیه دستگاه‌های متولی، شاهد برطرف شدن مشکلات اهالی این روستاها باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.