۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: 862237

پائولو دبیالا ستاره آرژانتینی سرگذشت جالبی داشته است.

13 واقعیت جالب زندگی دیبالا که باید بدانید!
به گزارش قدس آنلاین، دیبالا در 15 نوامبر 1993 در لاگونا لارگا، شهری کوچک در آرژانتین، به دنیا آمد. او فوتبال را با باشگاهی در شهر خود آغاز کرد و اولین بازی حرفه‌ای‌اش را در سال 2012 انجام داد. او به سرعت تاثیرگذار شد و در پنج بازی اول خود چهار گل به ثمر رساند.

عملکرد چشمگیر او باعث شد در همان سال به تیم پالرمو سری B برود. در سال 2015، دیبالا با باشگاه یوونتوس قرارداد امضا کرد، جایی که خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان معرفی کرد. او چندین عنوان در سری آ با این باشگاه به دست آورد و چندین بار هم در تیم منتخب سری آ بازی کرد. دیبالا در تابستان 2022 یوونتوس را ترک کرد و به آ اس رم پیوست و با استقبال گسترده هواداران این باشگاه مواجه شد.

دیبالا با توانایی فنی، خلاقیت و قدرت گلزنی‌اش شناخته شده است. او بازیکنی همه‌کاره است که می‌تواند در چندین پست از جمله هافبک تهاجمی وسط، مهاجم دوم یا وینگر بازی کند.

دیبالا یکی از بااستعدادترین بازیکنان تهاجمی جهان است که توانایی دریبل‌زنی فوق‌العاده، پاهای سریع و شم گلزنی دارد. او جوایز انفرادی متعددی را در طول دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است.

در اینجا ۱۳ واقعیت جالب در مورد دیبالا وجود دارد که شما باید بدانید:

خون لهستانی و ایتالیایی در رگ‌هایش

دیبالا در شهر کوچکی در آرژانتین به نام لاگونا لارگا در منطقه کوردوبا به دنیا آمد. با وجود این، خون ایتالیایی و لهستانی در رگ‌هایش جاری است. پدربزرگ او در لهستان به دنیا آمد. دیبالا از طرف مادربزرگ مادری‌اش ژن‌های ایتالیایی دارد. مادربزرگ دیبالا اهل ناپل بوده است.

پدر، فوتبال و فوتبال

دیبالا چهره محبوبی در بین هواداران است، اما این استعداد فوق‌العاده در آستانه ترک فوتبال بود. پدر دیبالا، آدولفو دیبالا، زمانی که دیبالا فقط 14 سال داشت بر اثر سرطان روده درگذشت. این باعث شد او دل‌شکسته و پریشان شود و تقریباً فوتبال را کنار بگذارد زیرا پدرش تنها الهام‌بخش او برای دنبال کردن این ورزش بود.

یک ایتالیایی، یک برزیلی و یک آرژانتینی به عنوان بت‌های فوتبال

دیبالا در مستند خود به نام «لا جویا» فاش کرد که آندره پیرلو، اسطوره ایتالیایی، الگوی او بوده است. با این حال، ستاره بیانکونری تنها فوتبالیستی نیست که دیبالا به او علاقه داشته؛ دیبالا، پائولو خوان رومن ریکلمه، هافبک افسانه‌ای آرژانتینی و همچنین رونالدینیو، اسطوره بارسلونا و برزیل، را به دلیل استعداد استثنایی‌شان در زمین تحسین می‌کند.

پشت پرده نام مستعار

زمانی که دیبالا برای حضور در پالرمو به ایتالیا نقل مکان کرد، یکی از رانندگان باشگاه، فرانکو مارکیونه، او را سوار کرد. او کسی بود که به پائولو لقب «U picciriddu» (در گویش سیسیلی، «پسر کوچولو») را به او داد. مارکیونه بعدها گفت: «وقتی دیبالا به پالرمو رسید، من رفتم تا او را از فرودگاه ببرم. دو تا ایجنت آنجا بودند و از آنها پرسیدم بازیکن کجاست؟ آنها به من گفتند: او اینجاست. و من فریاد زدم: وای! او یک پیسیریدو است! همه چیز از آنجا شروع شد.» نام مستعار دیگری که خیلی سریع به دیبالا چسبید «لا جویا» (جواهر) بود. این یکی کار یک روزنامه‌نگار آرژانتینی بود. دیبالا می‌گوید: زمانی که من خیلی جوان بودم می‌گفتند باشگاه‌های ایتالیایی زیادی می‌خواهند با من قرارداد ببندند و بنابراین ارزش من بسیار بالا بود؛ در حد الماس.

شادی گل نمادین

ستاره آرژانتینی علاوه بر مهارت فوق‌العاده، یک شادی گل نمادین نیز دارد. وقتی دیبالا گل می‌زند، دست‌هایش را روی صورتش زیر بینی می‌گذارد و دهان و چانه‌اش را می‌پوشاند. این حرکت «دیبالاماسک» نامیده می‌شود. اما چرا؟ خیلی ساده است! او می‌گوید از ماسک یک گلادیاتور تقلید می‌کند.

موسیقی، کنسرت و شریک زندگی

این جوان 27 ساله در حال حاضر با یک زن 22 ساله به نام اوریانا ساباتینی که در صنعت موسیقی فعال است و اوریانا نام دارد در ارتباط است. اوریانا مدل، خواننده پاپ و بازیگر آرژانتینی است. این خواننده خون ورزشی در رگ‌هایش دارد: گابریلا ساباتینی، برنده اوپن آمریکا در سال 1990، عمه اوست. این زوج در سال 2017، در یک کنسرت موسیقی که دیبالا در آن شرکت می‌کرد، ملاقات کردند.

رختکن مشترک با دو ابرستاره

تعداد کمی از مردم می‌توانند در رختکن با یکی از بهترین‌های تمام دوران شریک شوند، چه رسد به دو نفر از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال. دیبالا این شانس را داشته؛ او با کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هم‌تیمی بوده. مسی و دیبالا هر دو در آرژانتین بازی کرده‌اند. در عین حال دیبالا و رونالدو در دوران حضور فوق ستاره پرتغالی در ایتالیا با هم صحنه‌هایی زیبا برای یوونتوس خلق کردند.

مردی با خالکوبی‌های فراوان

دیبالا تتو را دوست دارد. او خالکوبی‌های متعددی روی بدنش دارد که هر کدام داستانی در پشت خود دارند. این بازیکن آرژانتینی یک خالکوبی از یک توپ فوتبال با تاج روی ساق پای چپ خود انجام داده که نشان‌دهنده عشق، علاقه و تعهد او به فوتبال است. او نام پدر و مادرش را با خط عربی روی بدنش حک کرده است. نام مادرش روی قفسه سینه سمت چپ در نزدیکی قلبش نقش بسته و به گفته خودش مهم‌ترین خالکوبی است، در حالی که نام پدرش روی ساق پای راستش تتو شده است. این بازیکن آرژانتینی همچنین نوارهای مشکی قابل تشخیصی روی ساعد چپ خود دارد. او در مصاحبه‌ای با یک مجله آرژانتینی گفت: «این کار را انجام دادم چون دوستش داشتم. یکی از هم‌تیمی‌هایم همین خالکوبی را دارد و من از زیبایی‌شناسی آن خوشم آمد. این شبیه به دستبندهایی است که رومیان باستان برای جنگ استفاده می‌کردند. اما من این کار را برای زیبایی‌اش انجام دادم، نه برای هر معنایی که ممکن است داشته باشد.»

گل‌های دیبالا در رم و یوونتوس

دیبالا با 105 گل در تاریخ سری آ، پنجمین بازیکن آرژانتینی است که بیشترین گلزنی را به ثبت رسانده است. پائولو در حال حاضر پشت سر گابریل باتیستوتا، هرنان کرسپو، گونزالو هیگواین و مائورو ایکاردی در لیست قرار دارد. او فقط یک گل با مائورو ایکاردی فاصله دارد. دیبالا هفت فصل را در بانوی پیر گذراند و خود را به عنوان یک اسطوره محبوب هواداران با زدن 115 گل تثبیت کرد. این تعداد گل او را کنار روبرتو باجو در بین بهترین گلزنان تاریخ باشگاه (در حال حاضر نهمین گلزن مشترک) قرار داد. پائولو با 82 گل از این تعداد گل در سری آ، از کریستیانو رونالدو جلوتر است.

چهار بار قرار گرفتن در تیم منتخب سری آ

این بازیکن 29 ساله در دوران حضورش در ایتالیا و به خصوص در یوونتوس تاثیرگذار بوده است. مهاجم آرژانتینی به لطف تاثیرش در زمین، چهار بار در تیم منتخب سال سری آ قرار گرفت.

آرژانتین به جای لهستان و ایتالیا

با وجود ریشه‌های اجدادی دیبالا در ایتالیا و لهستان و حق انتخاب بین سه کشور برای حضور در تیم ملی، قلب او به آرژانتین متعهد بود. او آرژانتین را انتخاب کرد، زیرا احساس می‌کند آرژانتینی است و همیشه آرزوی پوشیده پیراهن آلبی سلسته را داشته است.

عاشق حیوانات خانگی

دیبالا عاشق سگ است و سه سگ دارد. یکی به نام کایا، یک سگ دیگر به نام بوون و یک سگ کوچک که در مه 2020 به آنها اضافه شد و نامش فعلاً مشخص نیست!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.