سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مهاجرت پرندگان به نقاط مختلف استان گفت: با توجه به مهاجرت و زادآوری پرندگان، حفاظت از آنها تشدید یافته و در این راستا ۳ متخلف شکار و صید غیر مجاز پرندگان دستگیر شدند.

دستگیری ۳ متخلف شکار و صید غیرمجاز پرندگان در استان بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحمن مرادزاده صبح امروز در نشست با محیط‌بانان در  دشتستان با بیان اینکه فصل بهار زمان زادآوری پرندگان و حیات وحش در استان بوشهر است، اظهار داشت: حفاظت از حیات وحش در نقاط مختلف استان شبانه‌روزی شده و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری شکارچیان متخلف در استان بوشهر بیان کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست در پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان دشتستان موفق به دستگیری ۳ متخلف شکار و صید غیر مجاز پرندگان در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه شدند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بنا بر حکم قضایی صادر شده در زمینه برقراری ایست بازرسی در سطح مناطق استان بوشهر مأمورین یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان، در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه در حین بازرسی از یک دستگاه خودرو، موفق به کشف ۲ پرنده تیهو و ۲ رشته تور زنده‌گیری پرنده از ۳ نفر شدند.

مرادزاده با قدردانی از همکاری مردم در حفاظت از پرندگان و حیات وحش در نقاط مختلف استان بوشهر اضافه کرد: با متخلفان بدون هیچگونه اغماض برخورد قاطع قضایی می‌شود.

فرمانده پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان دشتستان نیز با اشاره به شیوه شکارچیان در صید پرندگان، خاطرنشان کرد: با توجه به فصل زادآوری پرندگان، صیادان و شکارچیان سودجو با توجه به شناخت از عادت و رفتار پرندگان به ویژه پرنده تیهو، با رفتارهای ناشایست و ضد محیط زیست مانند استقرار و ایجاد دام و پخش صدای پرندگان، اقدام به شکار و صید این پرندگان می‌کنند.

مهرداد نوروزی تأکید کرد: چرخه صید و انتقال یک گونه پرنده در طبیعت، حتی اگر سبب مرگ آنها نشود باعث ایجاد آسیب شدید به گونه و خروج آن از چرخه زیست می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.