سفیر استرالیا در تهران در سفری یک روزه به خوزستان از زیگورات چغازنبیل و موزه و محوطه میراث‌جهانی شوش دیدن کرد.

سفیر استرالیا از چغازنبیل و میراث‌جهانی شوش بازدید کرد

به‌گزارش قدس آنلاین، خانم لیندل جین ساکس، سفیر استرالیا در تهران در بازدیدی یک روزه، از زیگورات چغازنبیل، موزه و محوطه میراث‌جهانی شوش دیدن کرد.

علی بویری سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش در این باره گفت: سفیر دولت استرالیا در بازدید از موزه شوش، پس از امضای دفتر یادبود، ضمن گفت و گو درخصوص تاریخ فرهنگی و فرصت ایجادشده برای بازدید از بخشی از آثار جهانی ایران، این بازدید را بسیار خوشایند ارزیابی کرد.

وی افزود: سفیر استرالیا ضمن تأکید بر میراث تمدنی چندین هزارساله ایران، درخصوص ایجاد فرصت‌های گردشگری و رونق این حوزه با کارشناسان میراث‌فرهنگی شوش گفت و گو کرد.

شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از معروفترین شهرهای دنیا، پایتخت چند هزارساله تمدن عیلام و همچنین پایتخت زمستانی امپراطوری هخامنشی بوده است.

شوش که در شمال خوزستان قرار دارد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و آثار ارزشمند و منحصر به فرد تاریخی و مذهبی نظیر حرم دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی شاعر شهیر اهل بیت (ع)، آپادانا، آکروپل، شهر شاهی، شهر پیشه وران، کاخ اردشیر دوم، محوطه باستانی و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از مقصدهای مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

شوش با وجود مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، مناطق گردشگری طبیعی چون جنگل و بیشه کرخه و حرم حضرت دانیال نبی(ع) همچنین ۲ اثر ثبت جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است.

در این شهر تاریخی عیلامی‌ها، آشوری‌ها، هخامنشیان، سلوکیان، پارتیان، بابلی‌ها و ساسانیان حکمرانی داشته‌اند؛ شهر باستانی شوش، در استان خوزستان در جنوب غربی ایران واقع است و از حدود سال چهار هزار و ۲۰۰ پیش از میلاد مسیح، نقشی کلیدی در روابط میان بین النهرین باستان و سرزمین ایران داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.