معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۱۵ درصد از زوجین در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دارای مشکلات ناباروری هستند.

۱۵ درصد از زوجین در خراسان رضوی مبتلا به ناباروری هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، جواد حسینی با بیان این که زوجین نابارور می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای درمان استفاده کنند اظهار کرد: سطح یک خدمات ناباروری در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان صورت می گیرد و در صورت نیاز زوجین به سطوح بالاتر و تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حوزه جوانی جمعیت نیز خدماتی در حوزه بهداشتی به مادران باردار و افرادی که تمایل به فرزندآوری دارند ارایه می‌شود.

وی گفت: زنان تا سن ۵۴ سالگی، که قصد باروری دارند جزء جامعه هدف طرحهای فرزندآوری محسوب می شوند.

حسینی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اگر هر زوج کمتر از ۲ فرزند به دنیا بیاورند جمعیت به سمت سالمندی حرکت خواهد کرد و اگر تعداد فرزندان از ۲ نفر بیشتر باشد جمعیت بیشتر خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اکنون برای هر خانواده سه یا چهار فرزند مدنظر است، در غیر این صورت کشور در چاله جمعیتی گرفتار می شود که عواقب سختی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر جمعیت نابارور در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، درصد قابل توجهی از زوجین نیز تک فرزند هستند، علاوه براین قشر عظیمی از زنان و مردان دارای سن ازدواج هنوز ازدواج نکرده‌اند و همه این عوامل باعث می‌شود که بحران جمعیتی رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.