رییس کل دادگستری کرمان بر لزوم برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران تاکید کرد و گفت: باید در ادارات دولتی و خصوصی حقوق ایثارگران ایفا شود.

رییس کل دادگستری کرمان: با مدیران ناقض قوانین مربوط به ایثارگران برخورد شود

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در همایش حقوق شهروندی ایثارگران استان کرمان اظهار کرد: اینکه ایثارگران به دلیل مناعت طبع خود، حقوق خویش را پیگیری نمی کنند، دلیل نمی شود که مدیران وظایف قانونی خود در قبال این افراد را انجام ندهند.
وی افزود: ایثارگران هیچ حق و حقوقی برای خود نمی خواهند و هر چه داشته اند را برای این نظام هزینه کرده اند و هیچ زمانی دنبال مطالبه گری نبوده اند اما وقتی مواردی در قانون پیش بینی شده است، باید به اجرای آن توجه لازم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام حمیدی بر بهره گیری از فرصت های باقی مانده ماه مبارک رمضان تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات موجود در اجرای قوانین و مقررات در کشور باید پیگیری شود و این موارد جزو حقوق شهروندی ایثارگران است.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضاییه مسئول نظارت و اجرای حقوق شهروندی در جامعه است، ادامه داد: امروز یک قانون جامع و کامل در حوزه حقوق شهروندی داریم و هیاتی در قوه قضاییه بر اجرای حقوق شهروندی در حوزه های مختلف نظارت دارند.
وی اضافه کرد: در کشور در مقام قانونگذاری مشکلی نداریم و قوانین خوبی تدوین و ابلاغ می شود و در حوزه اجرا نیاز به بازنگری وجود دارد.
رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به این مطلب که موضوع حقوق شهروندی در برخی کشورها به ابزار سیاسی در دست قدرت‌ها تبدیل شده است، یادآور شد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این افتخار وجود دارد که نظارت بر حقوق شهروندی بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده و شاید در بخش هایی قبای مدیرانی را می گیرد که شاید در حوزه حقوق شهروندی قصور و کوتاهی هایی داشته اند.
حجت الاسلام حمیدی بر رعایت حقوق شهروندی ایثارگران تاکید کرد و افزود: امیدواریم با انعکاس مطالب وضعیت خدمات رسانی به ایثارگران انجام شود.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به موارد مطرح شده در بخشنامه های مربوط به ایثارگران گفت: برخی امور مانند ترویج فرهنگ ایثارگری نیاز به پول ندارد و اما برخی امور نیز قطعا نیاز به پشتیبانی های مالی دارد.
محمدباقر اسلامی با اشاره به اینکه ایثارگران هیچ انتظاری ندارند و خود را مدیون نظام می دانند، افزود: مسئولان امور ایثارگران باید به قانون و حقوق مربوط به ایثارگران تسلط کافی داشته باشند و آنها را پیگیری کنند.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که باید تضادهای موجود در حوزه خدمات دهی به ایثارگران برطرف شود، ادامه داد: ارتباط با تشکل های مردمی ایثارگران، اجرای پیش بینی های قانونی به منظور خدمات رسانی به ایثارگران و تبدیل وضعیت ایثارگران در ادارات دولتی باید مد نظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.