سرمربی تیم ملی واترپلو ایران درباره کسب نایب قهرمانی آسیا گفت: این عنوان ارزشمند ثمره زحمات «الکساندر چیریچ» سرمربی سابق و «وحید رضایی» مربی تیم ملی واترپلو است.

مربی تیم ملی واترپلو: نایب قهرمانی آسیا ثمره زحمات چیریچ بود

دانیال خاکبان با اشاره به کسب نایب قهرمانی آسیا اظهار داشت: کار اصلی را بچه‌ها انجام دادند و ما فقط یک گوشه کار را گرفتیم. باید این نکته را اذعان داشته باشیم که این تیم ثمره زحمات الکساندر چیریچ سرمربی سابق و وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلو است؛ تا مسابقات قهرمانی آسیا برای این تیم زحمات زیادی کشیدند و پنج، ۶ سال پای آن، ایستادند که حالا این بچه‌ها را با خیال راحت انتخاب می‌کنیم و به آسیا می‌بریم. به طور قطع ما با این تفکر که بچه‌ها تاکتیک‌های چیریچ را اجرا می‌کنند آسوده‌خاطر بودیم و این تیم را با یک آمادگی ۵۰ درصدی انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: برای آمادگی جسمانی ملی‌پوشان برنامه‌ریزی کردیم و طبق محاسبات تا فینال مسابقات با تمام قدرت ادامه دادند. خدا را شکر می‌کنم که با کمک چیرو و وحید رضایی توانستیم این نتیجه را کسب کنیم و پس از ۲۸ سال مدال نقره آسیا بدست بیاوریم و به لیگ جهانی نیز وارد شویم.

مربی تیم ملی واترپلو عنوان کرد: برنامه لیگ واترپلو ایران را تدوین که به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، حد اکثر تا شهریور ماه لیگ آغاز می‌شود. در مورد افزایش تعداد تیم‌ها نمی‌توانم صحبتی کنم اما برنامه داریم که لیگ به صورت متمرکز برگزار نشود و به صورت رفت و برگشت بازی‌ها دنبال شوند تا تیم‌های جنوبی ما هم بتوانند میزبانی بگیرند.

رئیس کمیته واترپلو ایران در مورد انتخاب بازیکنان تیم ملی گفت: هرکس که می‌خواهد در تیم ملی بازی کند باید در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کند. برای لژیونرها احترام بسیار زیادی قائلم و به نظرم زحمت بسیاری برای تیم می‌کشند ولی درهای تیم ملی برای تمام بازیکنانی که لیاقت آن را داشته باشند باز است. توجه به جوانان در تیم ملی جواب داده و قطعا این روند را ادامه خواهیم داد.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ روزهای دوم تا هفتم فروردین به میزبانی سنگاپور برگزار شد که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند.

تیم ملی ایران در دیدار فینال مغلوب تیم قدرتمند چین شد و مدال تاریخی نقره را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.