۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 866362

منچسترسیتی با پیروزی ۳ بر صفر بر شفیلدیونایتد به اولین تیم در تاریخ جام حذفی انگلیس تبدیل شد که بدون دریافت حتی یک گل خورده به فینال این جام می‌رسد.

تاخت و تاز سیتی در جزیره گواردیولا روی ابرها


شاگردان پپ گواردیولا شنبه شب در ورزشگاه ومبلی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلستان  به مصاف شفیلدیونایتد رفتند و با درخشش ریاض محرز و هت‌تریک او موفق شدند حریف را ۳ بر صفر شکست دهند و راهی فینال شوند. سیتیزن‌ها حالا اولین تیم در تاریخ بلند جام حذفی انگلیس هستند که در یک فصل بدون دریافت حتی یک گل راهی فینال می‌شوند. منچسترسیتی فصل جاری جام حذفی را از دور سوم رقابت‌ها با دیدار با چلسی آغاز کرد. سیتیزن‌ها در خانه‌شان در ورزشگاه اتحاد موفق شدند چلسی را ۴ بر صفر شکست دهند و راهی دور چهارم شوند.
تیم پپ در مرحله چهارم هم با یک حریف قدرتمند مواجه شد و به مصاف آرسنال رفت. سیتی در این بازی که بار دیگر در خانه‌اش برگزار شد، توانست شاگردان آرتتا را یک بر صفر شکست دهد و به مرحله بعد برسد. سیتی در دور پنجم به خانه بریستول رفت و این تیم را ۳ بر صفر از پیش‌رو برداشت. شاگردان گواردیولا با این پیروزی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند. آن‌ها در مرحله یک‌چهارم به مصاف برنلی رفتند که هدایتش را وینسنت کمپانی، ستاره سابق سیتی برعهده داشت، ولی سیتیزن‌ها به اسطوره‌شان هم رحم نکردند و برنلی را ۶ بر صفر درهم کوبیدند.
سیتی شنبه شب هم در نیمه‌نهایی جام حذفی در ومبلی به مصاف شفیلدیونایتد رفت و به لطف درخشش ریاض محرز و سه گلی که او به ثمر رساند ۳ بر صفر پیروز و راهی فینال شد. حریف تیم پپ در فینال یکی از دو تیم منچستریونایتد یا برایتون خواهد بود که در دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی با هم دیدار خواهند کرد. باید دید آیا سیتی می‌تواند بدون دریافت گل خورده قهرمان این فصل جام حذفی انگلیس شود یا نه.
اما جدای از تمام این‌ها تیم پپ چهارشنبه یک بازی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز با آرسنال در چارچوب مسابقات لیگ جزیره دارد، دیداری سرنوشت‌ساز که می‌تواند قهرمان انگلستان را معرفی کند. آرسنال با پنج امتیاز اختلاف در صدر است، اما سیتی دو بازی کمتر دارد و مترصد این است که توپچی‌ها دچار لغزش شوند تا آن‌ها بتوانند جایشان را در صدر جدول بگیرند. تیم پپ می‌تواند در این فصل برنده سه‌گانه شود، چیزی که به نظر می‌رسد زیاد به مذاق منچستریونایتد خوش نمی‌آید. با این حال گواردیولا کسب این افتخار را حتی برای همسایه هم خوب می‌داند و می‌گوید: «آن‌ها نباید بترسند. ما همسایه هستیم. همسایه‌ها همیشه با هم خوبند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.