رئیس آموزش و پرورش بجنورد تامین نیروی انسانی را یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۳۷۰ نفر از فرهنگیان ما بازنشسته شده‌اند و هم اکنون با کمبود ۳۰۰ معلم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مواجه هستیم.

کمبود ۳۰۰ معلم در آموزش و پرورش بجنورد

به گزارش قدس آنلاین،  ظهر امروز موسی علی نیا، رئیس آموزش و پرورش بجنورد در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه رویکرد حاکم بر آموزش و پرورش نگاه تربیتی است، اظهار کرد: تاکید ما بر اجرای دقیق سند تحول بنیادین و اصول آن است.

وی تامین نیروی انسانی را یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۳۷۰ نفر از فرهنگیان ما بازنشسته شده‌اند و هم اکنون با کمبود ۳۰۰ معلم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مواجه هستیم.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد افزود: برای حل کمبود معلم برگزاری آزمون استخدامی و استخدام فرهنگیان براساس ماده ۲۸ انجام گرفته اما بخاطر بازنششته شدن تعداد بیشتری معلم، همچنان کافی نبوده و معمولا با نیروهای حق التدریس، سرباز معلم و یا اضافه کاری فرهنگیان و بازنشستگان جبران می‌شود.

علی نیا با اشاره به شرکت هفت هزار و ۷۴۴ داوطلب در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی، گفت: از این تعداد ۴۴/۵ درصد آنها از شهرستان بجنورد بودند.

وی ادامه داد: هیچ دانش آموزی بدلیل مشکلات مالی و عدم پرداخت هزینه‌ای از تحصیل باز نمی‌ماند و اگر موردی هم باشد به ما معرفی می‌شود و با کمک‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی موانع تحصیلی او برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول سرانه دانش آموزی در استان را ۵.۳ متر مربع اعلام کرد و افزود: میانگین فضای آموزشی هر دانش‌آموز بجنوردی ۴.۲ متر مربع است و با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد تصریح کرد: این کمبود فضا باعث شده در سال تحصیلی جاری ۱۹۴ واحد آموزشی در بجنورد ۲ نوبته تشکیل شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که مهر ماه سال‌جاری ۶۰ کلاس درس به مدارس بجنورد افزوده می‌شود.

علی نیا به تخصیص ۱۲ زمین چمن مصنوعی در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این زمین‌ها با رویکرد مدارس مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها بهره برداری شده است که ۵۰ درصد اعتبار آن را نیکوکاران و مابقی از محل اعتبار ملی هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.