۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 868734

موتور مزایده ای از جمله کالاهایی است که این روزها به دلیل بالارفتن قیمت موتور متقاضیان زیادی پیدا کرده است. افراد جهت شرکت در مزایده موتور می بایست بعد از مشاهده آگهی و شرایط موتور، در صورت تمایل پیش از مزایده موتور را ارزیابی کرد.

نکات خرید موتور مزایده ای چیست؟

موتور مزایده ای از جمله کالاهایی است که این روزها به دلیل بالارفتن قیمت موتور متقاضیان زیادی پیدا کرده است. افراد جهت شرکت در مزایده موتور می­بایست بعد از مشاهده آگهی و شرایط موتور، در صورت تمایل پیش از مزایده موتور را ارزیابی کرده و در صورت نظر فنی مناسب، در زمان و مکان تعیین شده برای شرکت در مزایده حاضر شوند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موتور مزایده ای با ما همراه باشید.

مزایده موتورسیکلت چیست؟

مزایده فرایندی تجاری است که در آن کالا به بالاترین قیمت ممکن به فروش می­رسد. ممکن است کالای مورد نظر موتورسیکلت باشد و در این صورت موتور مزایده ای به خریداری که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد فروخته می­شود.

یکی از مهمترین علل استقبال از خرید موتور مزایده ای را می­ توان بالا رفتن قیمت موتورسیکلت در سال های اخیر به شمار آورد. موتورسیکلت مزایده ای می­تواند به صورت نو و یا دست دوم مورد مزایده قرار گیرد.

در خصوص موتور نو لازم است پیش از حضور در مزایده قیمت بازار موتورسیکلت مورد نظر استعلام شود، زیرا برنده واقعی روز مزایده فردی است که موتور را پایین تر از قیمت بازار خریداری کند. در خصوص موتورهای دست دوم، بهتر است پیش از برگزاری مزایده، موتورسیکلت مورد بازبینی فنی قرار گیرد. افراد در این بازدید حتی می­توانند از متخصص مربوطه و اهل فن استفاده کنند و ارزیابی کنند که موتور مزایده ای مورد نظر قابلیت خریداری شدن را خواهد داشت یا خیر؟

چرا موتورسیکلت را به مزایده می گذارند؟

افراد حقیقی و حقوقی به دو دلیل عمده موتور را به مزایده گذاشته و مزایده موتور سیکلت برگزار می­کنند. در حالت اول برخی از شرکت های تولید کننده موتورسیکلت برای فروش کالای خود به صورت زیاد مزایده موتور سیکلت برگزار می­کنند. گاهی نیز برخی سازمان ها به اختیار خود و برای برخی دلایل چون افزایش سرمایه یا پرداخت بدهی مشتریان موتورسیکلت های خود را به مزایده می­گذارند، که در این حالت مزایده موتورسیکلت نو خواهد بود.

در حالات قبل افراد حقیقی یا حقوقی به اختیار خود مزایده موتور را به دلایل مختلفی انجام می­دادند، اما در حالتی دیگر گاه مزایده به دستور و حکم قضایی با اجبار می­بایست صورت گیرد. برای مثال مزایده موتور برای پرداخت مهریه یا مزایده موتور که در مواد مخدر از آن استفاده شده و ... زیر نظر مقام قضایی مزایده برگزار می­گردد. در هرحالتی جهت برگزاری مزایده آنچه که مشترک است درج آگهی مزایده است. مزایده گزاران می­بایست پیش از برگزاری مزایده آگهی مزایده را در روزنامه، مجامع عمومی، سایت های اینترنتی معتبر مانند ارتباط گستران هزاره و ... حداقل یک بار منتشر کنند.

شرایط شرکت در مزایده موتورسیکلت

مزایده موتورسیکلت نیز مانند هر کالای دیگری تشریفات خود را دارد. فروشنده یا به عبارتی که جلسه مزایده را برگزار می­کند و یا به عبارت دیگر مزایده گزار می­بایست جهت مزایده کالای خود آگهی عمومی در روزنامه های کثیرالانتشار یا در مجامع عمومی یا در سایت های اینترنتی معتبر و ... منتشر کند. این آگهی حداقل یک بار می­بایست منتشر شود.

آگهی مزایده موتور سیکلت می­بایست اطلاعاتی را ارائه کند. اطلاعاتی در خصوص زمان، مکان، قیمت پایه، مشخصات موتورسیکلت و ... ارائه کند. قیمت پایه مزایده قیمتی است که مزایده از آن قیمت شروع می­شود و فردی برنده مزایده خواهد بود که قیمتی بالاتر از قیمت پایه ارائه کند.

از موارد دیگر مزایده مشخصات موتورسیکلت است. نوع موتورسیکلت، برند، نو یا کارکرده بودن موتورسیکلت و ... از موارد مهمی است که می­بایست در آگهی درج شده باشد.

خریداران یا افرادی که تمایل به خرید موتورسیکلت دارند و یا به عبارتی شرکت کنندگان در مزایده بهتر است پیش از برگزاری مزایده به خصوص اگر موتورسیکلت دست دوم باشد، جهت ارزیابی موتورسیکلت به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. خریدار در روز و زمان مورد نظر جهت مزایده می­بایست در محل برگزاری مزایده شرکت کند و پول کافی جهت پرداخت در صورت برنده شدن در مزایده را می­بایست با خود در اختیار داشته باشد.

برنده مزایده موتورسیکلت حداقل می­بایست ده درصد از مبلغ را در صورت برنده شدن به مزایده گزار در روز برگزاری مزایده پرداخت نماید. خریدار برای پرداخت باقیمانده مبلغ حداکثر یک ماه زمان خواهد داشت. اگر بعد از گذشت یک ماه هزینه باقیمانده پرداخت نشود، مزایده گزار ده درصد پرداختی را به عنوان هزینه برگزاری مجدد مزایده تصرف کرده و به برنده مزایده پس نخواهد داد.

سامانه مزایده از سامانه هایی است که در خصوص مزایده انواع کالاها از جمله  موتورسیکلت اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان قرار می­دهد. افراد می­توانند با مراجعه به سامانه مزایده ارتباط گستران هزاره در خصوص مزایده انواع موتور و مشخصات مزایده موتور، آخرین اخبار و اطلاعات را به دست آورد.

نکات لازم خریدار برای مزایده موتورسیکلت

افرادی که قصد خرید موتور مزایده ای را دارند می­بایست به موارد زیر توجه کنند:

  • از صفر یا دست دوم بودن موتورسیکلت آگاه شوند.

  • در صورت دست دوم یا کارکرده بودن موتور پیش از مزایده حتماً یک بار موتورسیکلت را ارزیابی کنند.

  • سال ساخت یا سن موتورسیکلت از موارد تأثیرگذار در قیمت بوده و می­بایست اطلاعاتی در این خصوص به دست آورند.

  • طبق ارزیابی ها تقریباً برای هر سال کارکرد موتورها ده درصد از قیمت آن ها کاسته می­شود.

  • مسافت طی شده توسط موتورسیکلت از فاکتورهای مهمی است که می­بایست به آن توجه شود.

  • مکانی که موتورسیکلت در این سالها مورد استفاده قرار گرفته و یا محلی که از آن نگهداری شده از موارد حائز اهمیت است و می­بایست به آن توجه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    4 0
    سلام الکی خودتان را به این صحبتها که این مزایدهها سازمانی ووو فریب ندهید. چراکه بیشتر این موتورها که در پارکینگ خوابیدن با قوی قهری و قانون خارج از صلاحیت کلانتریها (قانون رفتار پرخطرراهنمایی رانندگی) بجای ۳ روز ، سالها پس از غصب از مالکانشان توقیف ! ، و منافعشان بدون رضایت مالکان فوت شده! ، که شرعا و قانونا حرام. این عمل انجام شده بدون شک مطابق قانون مدنی (مثل سرزمینهای اشغالی) غصب محسوب میشود! و دلایل عدم حضور مالکان در جلسه مزایده اینکه اصلا خبر ندارند و آدرس صحیحی برای ابلاغ صحیح وجود ندارد !. در نتیجه تا ابد و دهر واخواهی و طرح دعوا برای مال و منافع فوت شده به قوت خود باقی میماند!. مضافا اینکه بر اساس قاعده و قانون مدنی کسی که عملی انجام میدهد برای اوست ، پس بدهکار کردن مالکان به پارکینگها جنبه دیگر این عمل ناصواب که متأسفانه دادگاهها اصلا به شکایت در این موارد رسیدگی نمیکنن!!! (خود یک تخلف انتظامی!) چرا که قطع به یقین درصورت رسیدگی خطر ضمان قهری و درک مبیع برای خریداران این اموال غصبی در کمین!! صحبت کردن راجع به خارج کردن مال از ید صاحب اش در این مورد تمامی ندارد!. و این تنه