بزرگترین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور با حضور استاندار همدان، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام و جمعی از مسئولان در شهر همدان افتتاح شد.

بزرگترین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور در همدان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، ، مدرسه اتیسم همدان ۱۵۰۰ متر زیربنای آموزشی، ۷۰۰ متر محوطه‌سازی، ۱۲۰ متر دیوارکشی و ۱۸ کلاس و اتاق دارد.

سازه این پروژه بتنی است و دارای اتاق تاریک استخر آب درمانی و زمین بازی است که در منطقه ششصد دستگاه همدان بنا شده است.

بزرگترین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور در همدان  افتتاح شد

ساخت مدرسه ویژه و هماهنگ با نیازهای دانش آموزان اوتیسم با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به همت اداره کل نوسازی با همکاری موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و بنیاد برکت که از سال ۱۳۹۷ آغاز شد که با افتتاح آن پذیرای دانش آموزان مقاطع مختلف اوتیسم است.

بهره‌برداری از مدرسه‌ ی مختص دانش‌آموزان اوتیسم که به نیازهای ویژه و خاص این دانش آموزان پاسخ میدهد گامی در جهت اجرای عدالت آموزشی است که از این به بعد دانش‌آموزان طیف اُتیسم نیز مانند سایر افراد می‌توانند در یک شرایط و محیط مناسب خود به تحصیل بپردازند.

اتیسم نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که فرد در آن بیشتر به درون‌گرایی و فاصله‌گرفتن از محیط پیرامون و انسان‌های اطرافش حتی خانواده دچار می‌شود.

اُتیسم بیشتر در دوران کودکی و قبل از رسیدن به سه سالگی علائم آن در فرد پدیدار می‌شود.

با توجه به شرایط خاص این افراد، تعلیم و تربیت آنها باید شرایط متفاوتی از سایر دانش‌آموزان داشته باشد.

در بسیاری از نقاط به علت کمبود امکانات و منابع، این دانش‌آموزان در کنار سایر دانش‌آموزانی که نیازهای ویژه دارند مانند دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی تحصیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.