دولت چین می‌گوید از ایده استقلال راهبردی مردم و اتحادیه اروپا و دوری از سیاست‌های واشنگتن در حوزه‌های مختلف، حمایت می‌کند.

چین: از «استقلال راهبردی» اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، «کین گانگ»، وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با «آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان اعلام کردچین از توسعه و پیشرفت مسیری که مردم اتحادیه اروپا برای دست‌یابی به استقلال راهبردی انتخاب کردند، حمایت می‌کند.

وی دراین‌باره افزود: پکن و برلین باید از استقلال، تقویت اعتماد متقابل سیاسی، و تقویت همبستگی و همکاری برای تأمین منافع اساسی دو ملت، و همچنین معیشت و رفاه بلندمدت همه بشریت حمایت کنند. چین به عنوان شریک اصلی اروپا در مقابله با خطرات و چالش ها، از اروپا برای به اشتراک گذاشتن فرصت های بازار چین، به منظور ارتقای توسعه مشترک مدرنیزاسیون چین و ادغام اروپا استقبال می کند.

اواخر فروردین ماه رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا نسبت به گرایش اخیر رئیس جمهور فرانسه در اتخاذ سیاست عدم تبعیت از واشنگتن و استقلال راهبردی از سیاست‌های آمریکا ابراز تمایل دارند.‌

پیشتر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با پولیتیکو و هنگام برگشت از چین تأکید کرد که «اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد و از کشیده‌شدن به تنش بین آمریکا و چین بر سر تایوان خودداری کند و نباید مانعی بر استقلال راهبردی ما شود. اروپا باید همچنین وابستگی‌اش به دلار آمریکا را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.