مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر از راه اندازی پژوهشگاه انرژی های جدید خبر داد وگفت: پژوهشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه اراک در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر : پژوهشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر  در اراک راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجتبی داودآبادیی افزود: با راه اندازی این پژوهشگاه، در حال تلاش هستیم، استان مرکزی به قطب انرژی‌های خورشیدی تبدیل شود.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه این پژوهشکده که در دانشگاه اراک ایجاد شده است در واقع نیازهای شرکت برق منطقه ای باختر به دانشگاه منتقل و متقابلاً کمک تحقیقاتی و فکری توسط اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه ارائه می شود.

داود آبادی با تاکید بر همکاری صنعت برق با دانشگاه تصریح کرد: در حوزه ارتباط صنعت برق و دانشگاه هم شرکت برق باختر سال گذشته اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است به خصوص در رابطه با دانشگاه های بومی منطقه که مرکز تحقیقات نوآوری و فناوری در صنعت برق با مشارکت دانشگاه صنعتی اراک احداث شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر عنوان کرد: همه این مباحث به اضافه بحث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، ما را به این سمت برد که یک پژوهشکده مشترک با صنعت و دانشگاه در شهر اراک ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی این پژوهشگاه به  پیوند علم و صنعت کمک می کند و درصد قابل توجهی از تولید برق کشور به انرژی خورشیدی تعلق پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر خاطرنشان کرد: در سال گذشته شرکت برق منطقه ای باختر در بین ۵۴ دستگاه استانی در ارزیابی جشنواره شهید رجایی مقام نخست را به دست آورد این در واقع زحمت یک قشر عظیمی از همکاران در این شرکت است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.