معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تصویب یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح توسعه بندر گناوه گفت: ۲۵ درصد این اعتبار به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

تخصیص ۲۵ درصد اعتبارات مصوبه طرح توسعه بندر گناوه

به گزارش قدس آنلاین از بندر دیلم، مجید علی نازی ظهر امروز در نشست بررسی طرح توسعه بندر دیلم بر توجه به جلوگیری از آتش‌سوزی در بنادر و اسکله‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای استقرار شناورهای آتش‌خوار در بنادر اکنون ۲ فروند از این نوع شناورهای امدادرسانی و مقابله با آتش در بندر گناوه مستقر شده که اطمینان خاطر بسیار خوبی برای کمک به اطفا حریق احتمالی در بندر است.

وی طرح توسعه بنادر را یکی از برنامه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: بنادر شمالی استان بوشهر شامل گناوه و دیلم در اولویت طرح توسعه قرار گرفته است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران طرح توسعه بندر گناوه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح توسعه بندر گناوه با یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر آغاز شد خاطر نشان کرد: در این راستا تاکنون ۲۵ درصد این اعتبار به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

علی نازی، بندر گناوه را به عنوان یکی از بنادر مهم تجاری در جنوب کشور نام برد و گفت: تا پایان امسال ۵۰ درصد اعتبارات مصوب طرح توسعه بندر گناوه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم با اشاره به پارک ۵۴۰ فروند شناور سنتی لنج در اسکله بندر گناوه گفت: طول اسکله بندر گناوه ۱۸۸ متر است که با تکمیل طرح توسعه، ظرفیت پهلوگیری لنج‌ها در اسکله افزایش می‌یابد.

محمد شکیبی نسب با اشاره به اینکه نوبت‌بندی تخلیه بار لنج‌های تجاری یکی از مشکلات بندر گناوه است افزود: اکنون بیش از ۲۰ موتور لنج تجاری در نوبت تخلیه بار در بندر گناوه هستند.

وی مدت اجرا طرح توسعه جامع بندر گناوه را ۳ سال اعلام و بیان کرد: برای کوتاه مدت باید برای افزایش عمق حوضچه اسکله، پروژه لایروبی خور بندر گناوه به طور ویژه اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر استان بوشهر افزایش عمق خور بندر گناوه تا ۳ متر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در اجرای پروژه لایروبی خور بندر گناوه ۸۰۰ هزار مترمکعب لای برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.