سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: رویداد ایده‌پردازی نمایشگاه دوست‌داشتنی برگزار شد و بیش از ۲ هزار و صد ایده به نمایشگاه واصل شد، همچنین بخش مشاوره به ۵۱۸۰ نفر مشاوره کتاب داده است.

ارائه مشاوره کتاب به ۵۱۸۰ نفر در نمایشگاه/ جمع‌آوری ۲۱۰۰ ایده مردمی برای بهبود اوضاع کتاب و نشر

به گزارش قدس آنلاین دهمین و آخرین نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شد.

در این نشست رمضانی با اشاره به استقبال باشکوه مردم از نمایشگاه امسال گفت: استقبال مردم نشان داد، باوجود مشکلات اقتصادی مردم ما ارتباط خود را با فرهنگ قطع نمی‌کنند و کتاب در سبد آنها جای دارد.

وی از برگزاری رویداد ایده‌پردازی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: در نمایشگاه اسال رویداد ایده‌پردازی نمایشگاه دوست داشتنی برگزار شد و بیش از ۲ هزار و صد ایده به نمایشگاه واصل شد که این ایده‌ها توسط داوران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. البته این رویداد برای جمع‌آوری ایده‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

رمضانی با اشاره به فعالیت بخش مشاوره کتاب در نمایشگاه امسال گفت: در حوزه مشاوره تخصصی کتاب امسال ۵ هزار و ۱۸۰ نفر به بخش مشاوره مراجعه کردند که در شبستان اصلی و بخش‌های کودک و نوجوان و بین‌الملل برگزار شد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره آخرین میزان فروش نمایشگاه گفت: تا پایان روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در بخش حضوری نمایشگاه مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان فروخته شد که ۱۶۰ میلیارد توسط کارتخوان‌های رسمی و ۶۵ میلیارد تومان هم کارت به کارت و یا نقدی خرید شده است. در بخش مجازی هم تا مجموعاً ۱۲۴ میلیارد تومان ثبت شد که ۹۵ میلیارد تومان مربوط به ناشران و ۱۹ میلیاد مربوط به کتاب‌فروشان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.