مدیرکل ثبت احوال قزوین به ثبت بیش از ۱۴ هزار واقعه ولادت در سال گذشته اشاره و امیرعلی و فاطمه را در صدر اسامی نوزادان این استان بیان کرد.

«امیرعلی» و «فاطمه» در صدر اسامی نوزادان قزوین/ ثبت ۲۴۹ مورد چند قلوزایی در استان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا افسری  اظهار کرد: طی سال گذشته در استان قزوین تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ واقعه ولادت به ثبت رسیده که هفت هزار و ۳۶۷ مورد ولادت پسر و ۶ هزار و ۹۱۰ مورد ولادت دختر بوده است. 

وی افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده ۲۴۹ مورد چندقلوزایی در استان ثبت شده که ۲۴۲ مورد آن دو قلو زایی و ۷ مورد سه قلو زایی بوده است. 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: بیشترین موارد چند قلوزایی در شهرستان های قزوین ۱۲۳ مورد، البرز ۵۵ مورد و تاکستان ۲۸ مورد بوده است.

افسری بیان کرد: سال گذشته ۷ مورد سه قلو زایی در استان قزوین داشتیم که چهار مورد در شهرستان قزوین، ۲ مورد تاکستان و یک مورد هم در البرز به ثبت رسیده است. 

وی بیشترین اسامی انتخاب شده از سوی والدین در سال گذشته را برای پسران به ترتیب امیرعلی، آیهان، آراد، امیر حسین، آریا و برای دختران به ترتیب فاطمه، ماهلین، رستا، زهرا و آوا بیان کرد.

این مسئول در خصوص تعداد تک فرزندها در استان قزوین گفت: در حال حاضر آمار به صورت خانوار در ثبت احوال موجود نیست و انشاءالله در آینده با طرح هایی که در دست اجراست، این آمارها توسط ثبت احوال استخراج می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.