مسئله کمبود نان در برخی نانوایی‌ها و افزایش صف‌ مقابل برخی نانوایی‌های سطح شهر موضوعی است که در روزهای اخیر شهروندان ارومیه ای از آن گلایه داشتند.

علت صف‌های طولانی مقابل برخی نانوایی‌ها در ارومیه چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، مسئله کمبود نان در برخی نانوایی‌ها و افزایش صف‌ مقابل برخی نانوایی‌های سطح شهر موضوعی است که در روزهای اخیر شهروندان ارومیه ای از آن گلایه داشتند.نماینده ولی فقیه در استان نیز در خطبه‌های هفته گذشته نمازجمعه از مسوولان به دلیل مشکلات در حوزه نان انتقاد کردند.

عماری فرماندار ارومیه در این باره گفت:در روزهای اخیر ایجاد صف‌های طولانی در مقابل برخی نانوایی ها باعث مشکلاتی شد که با ورود دستگاه‌های متولی مشکل در حال برطرف شدن است.

وی تاکید کرد:کاهش سهمیه نانوایان متخلف و افزایش مصرف نان دو دلیل عمده ایجاد این صف‌ها می‌باشد که با توزیع آرد مازاد و ترمیمی تلاش شد مشکل برطرف شود.

عماری یادآور شد:هرساله با آغاز فصل کشاورزی مصرف نان افزایش پیدا ‌میکند و از آن‌جا که سیستم هوشمند نصب شده در نانوایی ها به صورت سیستمی سهمیه متخلفین را کاهش می‌دهد، همین امر باعث ایجاد بی نظمی در حوزه عرضه نان شده است.

فرماندار ارومیه همچنین ضمن تاکید بر لزوم ایجاد واحدهای نان صنعتی در استان افزود:باید تعداد واحدهای نان صنعتی در استان افزایش پیدا کند که در این صورت هم نظارت آسان‌تر خواهد بود هم تنوع نان مصرفی مردم افزایش می‌یابد،دولت نیز برای ایجاد واحدهای نان صنعتی تسهیلات خوبی در نظر گرفته است.

الله وردی حسن‌زاده رئیس اتحادیه نانوایان در شهرستان ارومیه نیز با اشاره به صف‌های طولانی در نانوایی‌ها اظهار داشت: در حاضر در فصل کار قرار داریم و بسیاری از کارگران فصلی مشغول به فعالیت در کشاورزی و ساخت و ساز و عملیات عمرانی است که به طبع آن مصرف نان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش مصرف نان باید توجه داشت هر خانواده بیش از مصرف روزانه خود اقدام به خرید نان کرده که این اقدام موجب طولانی شدن صف‌ها در نانوایی‌ها می‌شود.

وی در خصوص کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها یادآور شد: سهمیه آرد برخی از نانوایی‌ها مانند سنگک‌پزی‌ها کاهش یافته و بیشتر لواش‌پزی‌ها همان سهمیه نان خود را دریافت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.