امام جمعه طالقان گفت: در برخی از روستاهای طالقان آثار سه هزار ساله احیا شده است، اگر طالقان از بین برود بخشی از تاریخ از بین می‌رود.

قدمت برخی از روستاهای طالقان به ۳ هزار سال می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین فضل‌الله حسینی، امام جمعه طالقان، در آیین بزرگداشت سالگرد «شهید دکتر ابراهیم حشمت طالقانی» با اشاره به اینکه طالقان یک تاریخ است، گفت: اگر با طرح آبخیز طالقان و محو کردن روستاها مقابله می‌کنیم به این دلیل است که می‌خواهیم تاریخ احیا شود.

امام جمعه طالقان اضافه کرد: در برخی از روستاهای طالقان آثار سه هزار ساله احیا شده است، اگر طالقان از بین برود بخشی از تاریخ از بین می‌رود. حرص و جوش ما برای طالقان و تاریخ آن است.

وی افزود: در کتاب‌هایی که در مورد شهید حشمت نوشته شده او را مرد شماره ۲ نهضت جنگل یاد شده است، کتاب دکتر حشمت که بودو در نهضت جنگل چه کرد بیانگر بزرگی شخصیت و عملکرد ایشان است.

این مقام مسؤول با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حشمت و فعالیت‌های این شهید والامقام در نهضت جنگل، یادآور شد: وی را پس از دستگیری به زندان انداختند و هرگز اجازه دفاع وتوضیح اهداف نهضت جنگل را به این شهید ندادند، در این بین ۲۷۰ نفر به همراه دکتر حشمت بودند.

وی گرایش به مسائل سیاسی را فطری برشمرد و اظهار کرد: اگر بزرگانی همچون دکتر حشمت در دوران زندگی پر برکت خود به مسائل سیاسی ورود نمی‌کردند هرگز به این جایگاه و محبوبیت نمی‌رسیدند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.