عملکرد حسن موحدیان در جلسه غیرعلنی شورا بررسی شد اما سخنگوی شورا رای گیری در این خصوص را از لحاظ قانونی باطل می‌داند.

نتیجه بررسی عملکرد رئیس شورای شهر مشهد چه شد؟

به گزارش قدس خراسان، صبح دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، اعضای شورای شهر مشهد در جلسه‌ای غیرعلنی سوالاتی را از حسن موحدیان رئیس شورا مطرح کردند.

موسی الرضا حاجی بگلو در این رابطه به خبرنگار قدس خراسان گفت: بررسی عملکرد رئیس شورا با اعمال ماده ۸ آیین نامه داخلی در دستور کار است.

سخنگوی شورای شهر متذکر شد: با توجه به نزدیکی سال کاری شورا در ۱۵ مرداد سال جاری و انتخابات مجدد هیات رئیسه تلاش می‌کنیم اعضایی که این دستور کار را امضا کرده‌اند، فعلا امضای خود را پس بگیرند تا در آن تاریخ تصمیم‌گیری شود.

وی که خود جلسه را ترک کرده بود، تصریح کرد: با عدم شرکت دو نفر از امضاکنندگان در رای گیری این دستور کار و خروج سه نفر دیگرشان، این موضوع از دستور کار خارج است و نتیجه رای گیری در این خصوص قانونی نیست.

گفتنی است؛ نارضایتی برخی اعضا از عملکرد رئیس شورا بارها عنوان شده بود؛ ماده ۸ آیین نامه داخلی شورا عنوان می‌کند: رییس شورا و سایر اعضای هیات رییسه در مورد انجام وظایف محوله در این آیین نامه در برابر شورا مسئولیت مشترک دارند و به سوگند خود مبنی بر اداره بی طرفانه شورا وفادارند، هر گاه حداقل یک سوم اعضای شورا به کیفیت اداره جلسات و ایفای وظایف رییس یا سایر اعضای هیات رییسه معترض باشند و اعتراض کتبی خود را به هیات رییسه بدهند، اولین جلسه بعدی شورا به صورت رسمی غیرعلنی تشکیل خواهد شد تا به اعتراض مکتوب رسیدگی شود. مدت این جلسه حداکثر ۴ ساعت خواهد بود و در صورت باقی ماندن حداقل نیمی از معترضان به اعتراض خویش،نسبت به اعتراض آنان رای گیری شده و چنانچه اکثریت اعضای حاضر در جلسه اعتراض را وارد بدانند، هیات رییسه یا عضو هیات رییسه مورد نظر معزول محسوب شده و حسب مورد، وفق آیین نامه انتخاب جایگزین صورت می‌گیرد.

حسن موحدیان فارغ التحصیل کارشناس ارشد مدیریت دولتی است که قبل از ریاست شورای شهر مشهد، مسئولیتهایی همچون مدیر کل طرح و توسعه راهور کشور و فرمانداری مشهد، تایباد، بجنورد و سبزوار را در کارنامه خود دارد.

وی در کنار ریاست شورا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی؛ عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک؛ عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر؛ نماینده شورای اسلامی شهر مشهد در کمیسیون بند ۲۰ شعبه اول است.

خبرنگار: معصومه مومنیان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.