اولین جشنواره اشتراک گذاری تجارب ارزشمند (اتا) با هدف تحقق پاسخگویی اجتماعی در دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد.

اولین جشنواره اتا در ساوه برگزار شد

به گزارش قدس انلاین،  این جشنواره یک روزه با حضور شرکت کنندگان ۱۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره‌ متشکل از اساتید، کارمندان و دانشجویان در محورهای ارتقای سلامت جامعه، توانمندسازی جامعه، کارآفرینی اجتماعی، انتقال و ترجمان دانش و توجه به مفهوم سلامت و محیط برگزار شد.
دبیر این جشنواره‌ روز دوشنبه اظهار داشت: از بین ۱۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه، هیات داوران بر اساس معیارهای ارزیابی شیوه نامه کشوری، میزان خلاقیت، تازه بودن طرح، تاثیر گذاری اجتماعی و قابلیت توسعه و گسترش آنها چهار طرح را به عنوان برترین انتخاب کردند.
سمیرا علیرضایی افزود: این آثار توسط خالقان آنها به صورت کنفرانس به منظور بررسی زمینه های توسعه و ارایه ایده به جامعه هدف در آیین اختتامیه جشنواره ارایه شد.
وی اضافه کرد: تجربه ارائه خدمات پرستاری به زائران پیاده روی اربعین حسینی در موکب های درمانی در کشور عراق اثر مرضیه پناهی در بخش کارمندان، تجربه توانمند سازی و مشارکت بخش خصوصی و صنایع شهرستان در نمونه گیری رهگیری کرونا در دوران همه گیری اثر محسن فلاحتی در بخش هیات علمی از جمله طرح های برتر این جشنواره بود.
علیرضایی یادآور شد: دیگر طرح های منتخب هیات داوران این جشنواره شامل تجریه اختصاص قسمتی از تکالیف درس تغذیه کاربردی دانشجویان بهداشت عمومی به آموزش گروه های آسیب پذیر در روستای بالقلو در بهار ۱۴۰۱ اثر مبینا شایگان در بخش دانشجویی و تجربه طراحی و اجرای کمپین دو روزه اگاه تر، تصمیم بهتر زندگی ساده تر اثر پریسا حسینی در بخش هیات علمی است.
وی افزود: پاسخگویی اجتماعی از سال ۱۳۶۴ که وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی به عنوان متولی آموزش نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان شده مورد توجه قرار گرفت اما تا ابتدای دهه ۹۰ به فراموشی سپرده شده بود.
دبیر جشنواره اتا دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه اضافه کرد: اما از سال ۱۳۹۳ به منظور توسعه آموزش پاسخگو و پاسخگویی اجتماعی در طرح تحول آموزش پزشکی دوباره مورد توجه قرار گرفت و در نهایت با روی کار امدن دولت سیزدهم ایده برگزاری جشنواره های اتا با هدف نهادینه شدن این هدف در دستور کار قرار گرفت.
دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.
همچنین هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت حرفه ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت های پزشکی در حال تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.