مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری گفت: سِبُوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران و نماینده عالی کلیسای ارامنه در ایران به اتفاق هیئت همراه از باغ موزه آرامگاه نادرشاه افشار بازدید کردند. 

بازدید اسقف اعظم ارامنه ایران از آرامگاه و موزه نادرشاه افشار 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین ابراهیمی اظهار کرد: اسقف اعظم سِبُوه سرکیسیان، نماینده عالی کلیسای ارامنه در ایران در سفر به مشهد از باغ موزه و آرامگاه نادرشاه افشار بازدید کرد. 

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری ادامه داد: اگرچه این سفر به دعوت آستانقدس رضوی بوده است، لیکن انتخاب آرامگاه نادرشاه به عنوان یکی از برنامه های سفر سِبُوه سرکیسیان، علاقه شخصی جناب اسقف به تاریخ و فرهنگ ایران بوده است. 

پایداری ایران و ایرانیان در طول تاریخ

اسقف اعظم کلیسای ارامنه ایران در جریان بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار ضمن ادای احترام به جایگاه نادرشاه و کلنل پسیان، یادآور شد: آنچه در مجموعه آرامگاه  و موزه نادرشاه افشار و مقبره کلنل محمدتقی خان پسیان به وضوح دیده می‌شود، پایداری ایران و ایرانیان در طول تاریخ و تأثیرگذاری بر جغرافیای سیاسی و فرهنگی منطقه جنوب غرب آسیا از گذشته تاکنون است. 

وی هم‌چنین از این‌که در جریان این بازدید با گوشه‌ای دیگر از رشادت‌های ایرانیان در طول تاریخ و در مسیر آزادی و سربلندی آشنا شده است، ابراز خرسندی کرد و روحیه دلاوری ایرانیان را درخور تحسین دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده بازهم فرصت دیدار از این مجموعه فرهنگی و تاریخی را داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.