شیخ علی دعموش در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه مقاومتی که از امام خمینی (ره) آموختیم، از لبنان محافظت کرد و آن را قوی و عزیز کرد، گفت: معادلاتی که مقاومت با خون شهدا رقم زد، همان چیزی است که دشمن را از حمله به لبنان و مرزها باز می دارد.

مقاومتی که از امام خمینی (ره) آموختیم، از لبنان محافظت کرد و آن را قوی و عزیز کرد

شیخ علی دعموش در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه مقاومتی که از امام خمینی(ره) آموختیم، این سرزمین را آزاد کرد و از لبنان محافظت کرد و آن را قوی و عزیز کرد، گفت: معادلاتی که مقاومت با خون شهدا رقم زد، همان چیزی است که دشمن را از حمله به لبنان، مردم، مرزها، حقوق و ثروت آن باز می دارد.

وی افزود: مقاومت امروز در بالاترین سطح آمادگی، آرام و مطمئن است و دشمن نگران، ترس و سردرگم است و مانورهایی که انجام می دهد گواه ضعف، ترس و آشفتگی آنان است.

شیخ علی دعموش گفت: آنچه دشمن را بیش از همه نگران می ‌کند، توانمندی‌ های مقاومت و وحدت عرصه‌هایی است که اکنون آن را به وحشت می‌اندازد و قبل از اینکه به فکر حمله به لبنان باشد، هزار بار آن را به یاد می آورد.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: دغدغه معیشت همچنان بر همه دغدغه‌ها برتری دارد، به ‌ویژه با افزایش قیمت‌های مواد غذایی و کالاهای اساسی به شکلی ظالمانه و خارج از توان و طاقت که مستلزم اقدام سریع دولت موقت و وزارتخانه های ذیربط برای تسکین دردهای مردم است.

وی با تاکید بر اینکه «آنچه لبنانی ها منتظر آن هستند، اتمام انتخابات ریاست جمهوری است و آغاز راه حل بحران های معیشتی است که لبنانی ها از آن رنج می برند.»

شیخ دعموش گفت: لبنانی ها باید بدانند که کشور را نمی توان با منطق تحمیل، چالش، انحصارطلبی و طرد شدن اداره کرد، بلکه کشور با منطق مشارکت ملی و همکاری همه نیروهای سیاسی اداره می شود.

وی گفت: تغییر نام نامزد و جایگزینی نامزد دیگری نتیجه ای ندارد و تنها راهی که به نتیجه لازم و دستیابی به انتخابات ریاست جمهوری منتهی می شود گفتگو، تفاهم و رسیدن به توافق با بقیه جناح ها است. بازی تدارکاتی اتلاف وقت است، زیرا هیچ‌ کس در مجلس نمایندگان اکثریت را ندارد.» بنابراین، هیچ‌کس نمی ‌تواند آنچه را که می‌ خواهد بدون درک به دیگران تحمیل کند.

شیخ دعموش افزود: ما حمایت خود را از وزیر «سلیمان فرنجیه» اعلام کردیم، زیرا در وی صلاحیت ها و ویژگی های ملی لازم را می بینیم، اما آمادگی خود را برای گفت و گو و اجماع نیز اعلام کردیم، در حالی که طرف مقابل مخالفت می کند، شرط می گذارد و مانع رسیدن به یک توافق می شود، زیرا چالش و تقابل می خواهد، نه گفتگو و اجماع.

وی در پایان خاطرنشان کردند: حزب ‌الله برای برون‌ رفت از بحران‌ها و نجات کشور به سیاست باز بودن، گفت‌وگو و همکاری با همه پایبند است و مطمئن است که لبنانی‌ها می‌توانند در صورت رهایی از وابستگی به خارج، بر عهده گرفتن مسئولیت ملی و پایبندی به روحیه همکاری و مشارکت، به بحران های خود رسیدگی کنند.»

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.