سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که رفتار آمریکا با یک مرد سعودی در زندان گوانتانامو نقض آشکار حقوق بشر به شمار می آید.

سازمان ملل رفتار آمریکا با یک زندانی گوانتانامو را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، گروه کاری سازمان ملل متحد در مورد بازداشت های خودسرانه اعلام کرد که عبدالرحیم النشیری زندانی سعودی بیش از ۲۰ سال است که بطور خودسرانه در بازداشت بوده است و نسبت به سلامت جسمی و روانی او ابراز نگرانی کرد.

براساس گزارش گروه کار سازمان ملل، النشیری بر اساس ملیت و اعتقادات مذهبی خود بعنوان یک مسلمان از تبعیض رنج می برد و حتی از تضمین دادرسی عادلانه محروم شده است.

"سیلوین ساوولاینن" وکیل النشیری در ژنو گفت که نتیجه این گزارش مهم است و او به مبارزه برای پایان دادن به بدنامی که النشیری متحمل شده و هنوز هم از آن رنج می برد ادامه خواهد داد.

عبدالرحیم النشیری یک شهروند عربستان سعودی است که درسال ۲۰۰۲ توسط آمریکا در دبی به دلیل همکاری با القاعده بازداشت شد، او در زندان گوانتانامو نگهداری می‌شود.

النشیری همچنین از شکنجه‌شدگان در زندان آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در تایلند است و دو بار در زندان گوانتانامو توسط روش القای حس خفگی با آب شکنجه شده است.

به دنبال انتشار گزارش سازمان ملل واشنگتن تا کنون پاسخی در مورد این گزارش اعلام نکرده است و وزارت دفاع ایالات متحده نیز که این زندان را در ایستگاه نیروی دریایی در خلیج گوانتانامو در کوبا اداره می کند به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.