آیت الله مصطفی علما به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته در مکتب اهل بیت(ع)، پرداخت و گفت: در هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام توصیه پیرامون به تربیت وجود ندارد.

در هیچ مکتبی به اندازه اسلام توصیه پیرامون به تربیت وجود ندارد

آیت الله مصطفی علما صبح امروز در اختتامیه دوره های تخصصی مشاوران خانواده (ازدواج درمانی - تربیت کودک و نوجوان) که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تربیت اساس اسلام در نهاد مقدس خانواده و جامعه اسلامی می باشد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اسلام به تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه های فراوان دارد، افزود: روایات متعددی از حضرات معصومین (علیهم‌السلام) پیرامون تربیت وجود دارد که یقیناً در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

وی با اشاره به آیات قرآنی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج اظهار کرد: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام بالاست که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: امام راحل با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی بدیل انقلاب را رقم بزند و تمام شاگردان و شیفتگان امام(ره) عاشق و تربیت یافته مکتب ایشان بودند.

استاد حوزه با یادآری اهمیت فطرت انسان که منبعث از خداوند است گفت: واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی توان عوض کرد و اصل تربیت انسان بر مدار آموزه های الهی است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان این که ما باید تکلیفمان را انجام دهیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 24 مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی توصیه دارند و باید با این توصیه های ارزشمند اسلام را معرفی نماییم.

وی در پایان گفت: مسئولان باید شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم نمایند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

در هیچ مکتبی به اندازه اسلام توصیه پیرامون به تربیت وجود ندارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.