رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به ۲ هزار و ۸۸۶ پست مصوب اداری در این دادگستری گفت: ۵۲ درصد این پست ها دارای تصدی، یک هزار و ۴۹۶ کارمند اداری نیز مشغول فعالیت هستند و در مجموع ۴۸ درصد از پست های اداری مجموعه قضایی استان غیرفعال است.

۴۸ درصد پست‌های اداری دادگستری کرمان غیرفعال است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در جلسه دادستان انتظامی قضات با قضات کرمان با اشاره به اینکه در زمان کنونی ۳۲ حوزه قضایی در این استان فعال است، افزود: از مجموع حوزه های قضایی استان کرمان، ۱۶ حوزه دادگستری و دارای دادسرا و ۱۶ حوزه نیز دادگاه بخش هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در کرمان ادامه داد: پست های مصوب قضایی این استان نیز ۷۶۳ مورد است که ۴۰۴ پست معادل ۵۳ درصد آنها فعال و ۴۷ درصد غیرفعال هستند.

حجت الاسلام حمیدی ضمن بیان اینکه ۹۱.۵ درصد از قضات و ۹۶ درصد از کارمندان اداری استان کرمان بومی هستند، به فعال بودن ۳۱۴ شعبه حل اختلاف نیز اشاره و بیان کرد: ۱۲۲ نفر از قضات با شوراهای حل اختلاف استان کرمان همکاری دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان، تعداد اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان را ۸۵۵ نفر و تعداد دبیران شوراها را ۵۰۳ نفر ذکر و تاکید کرد: در سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۴۰۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و نرخ رسیدگی به پرونده ها نیز ۱۰۸ درصد بوده است.

حجت الاسلام حمیدی یادآور شد: درصد مصالحه نسبت به پرونده های قابل صلح و سازش در استان کرمان ۴۵ درصد است.

وی اظهارداشت: ورودی پرونده ها به دادگستری کل استان کرمان به جز اجرای احکام طی سال گذشته، ۶۲۰ هزار و ۶۱۴ پرونده بوده که نسبت به سال قبل از آن یک درصد رشد داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که تعداد پرونده های مختومه استان کرمان نیز ۵۹۶ هزار و ۶۶۹ پرونده بوده است، اظهار داشت: نرخ رسیدگی به پرونده ها در استان کرمان طی سال گذشته ۹۶ درصد و متوسط زمان رسیدگی نیز ۸۵ روز بوده است.

حجت الاسلام حمیدی درصد ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در استان کرمان طی سال گذشته را ۹۲ درصد ذکر کرد و ادامه داد: استان کرمان با ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ کیلومترمربع وسعت از پهناورترین استان های کشور است و پراکندگی موجود در استان کرمان، خدمات رسانی در حوزه های مختلف، از جمله در حوزه قضایی را دشوار می کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۹۶۸ دادگاه آنلاین در استان کرمان برگزار شده و تعداد دادرسی های آنلاین با زندانیان نیز ۱۲ هزار و ۸۹۹ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور است و در این استان ۶۶۰ اثر ثبت شده ملی و هفت اثر ثبت شده جهانی وجود دارد که بر این اساس بیشترین تعداد آثار ثبت شده جهانی کشور مربوط به این استان است.

حمیدی به ظرفیت های کشاورزی و معدنی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان ۶۰ درصد درآمدهای دولت از معادن را به خود اختصاص داده و این امر بیانگر ظرفیت های معدنی این استان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.