رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار این سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.

کاشت یک میلیارد نهال طی ۴ سال در دستور کار قرار دارد

به گزارش قدس خراسان، عباسعلی نوبخت ظهر پنجشنبه در بازدید از طرح‌های نهال کاری منابع طبیعی شهرستان گناباد اظهار کرد: بدنبال تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و دولت سیزدهم، کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار این سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سطح کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارند.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در کنار کشت یک میلیارد نهال در عرصه‌های منابع طبیعی، به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری برای مقابله با خشکسالی نیز توجه ویژه دارد.

نوبخت ادامه داد: این طرح‌ها با هدف افزایش تغذیه سفره‌های زیر زمینی و مقابله با خشکسالی‌ها، کنترل عوامل فرسایش آبی و افزایش پوشش گیاهی مراتع کشور اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح که از سال گذشته آغاز شده و به مدت چهار سال ادامه دارد، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در عرصه‌های منایع طبیعی کشور کاشته می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید و تا پایان امسال به ۲۵۰ میلیون اصله نهال افزایش می‌یابد.

نوبخت گفت: علاوه بر احیا و غنی سازی عرصه‌های منابع طبیعی برای کاهش تبعات بیابان‌زایی، به منظور بالا بردن سطح فضای سبز و همچنین زراعت چوب تا سه سال آینده به بیش از یک میلیارد اصله نهال نیاز داریم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیون تقاضای نهال برای زراعت چوب از سوی مردم و بخش‌های خصوصی اعلام شده است، گفت: از مجموع یک میلیارد اصله نهال که در کشور کاشته خواهد شد، سهم استان خراسان رضوی ۳۷ میلیون اصله نهال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.