به گفته معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان، آخرین مهلت برای دریافت بیمه نامه چای و برنج، تا پایان خرداد ماه است و مشخص کردن مبلغ تعرفه برعهده خود کشاورزان است.

پایان مهلت بیمه برنج و چای تا ۱۰ روز دیگر

به گزارش قدس آنلاین، پیمان عبداللهی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعرفه بیمه شالیزار و برنج اظهار کرد: آخرین مهلت برای دریافت بیمه نامه چای و برنج، تا پایان خرداد ماه است و امکان خرید بیمه نامه از شعبه‌های بانک کشاورزی، نمایندگی‌های بیمه و خدمات جهاد کشاورزی، قابل دریافت است. 

وی در مورد تعرفه حق بیمه در سال جاری گفت: حق بیمه بر ۲ قسم است که یک قسمت را کشاورز پرداخت می‌کند و قسمت دیگر توسط دولت پرداخت می‌شود که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد حق بیمه را دولت موظف به پرداخت است ولی در محصولات متفاوت، حق بیمه مختلف است. 

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان در خصوص غرامت بیمه نیز تصریح کرد: در یک قرارداد بیمه، هم عوامل خطر مشخص است و هم حق بیمه و تعهد که در حق بیمه‌های معمول، کشاورز ۸۰۰ هزار تومان برای بیمه پرداخت می‌کند ولی مبلغ بیمه یازده میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است اگر کشاورز در زمان برداشت محصول، نتوانست از محصول خود هیچ برداشتی داشته باشد ۹۰ درصد بیمه معادل ۱۰ میلیون تومان به کشاورز پرداخت می‌شود

به گفته عبدالهی، مشخص کردن مبلغ تعرفه برعهده خود کشاورزان است و ما حتی تعرفه‌های ۳۴ میلیونی یا مبالغ بیشتر مثلا ۶۰ میلیون تومان هم داریم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.