رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود از پلمب فاز ۳ کارخانه سیمان دورود به علت بی‌توجهی به اخطارها و ادامه آلایندگی و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

پلمب فاز ۳ کارخانه سیمان شهرستان دورود

به گزارش قدس آنلاین، کورش لشنی بیست و دوم خرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بی‌توجهی‌ به اخطارهای صادره و ادامه روند آلودگی، فاز ۳ کارخانه سیمان شهرستان دورود بطور قطعی و کامل پلمب شد.

وی ادامه داد: این کارخانه به دلیل نقص فنی و بی‌توجهی به اخطارهای صورت گرفته و پس از یک فرصت زمانی تعیین شده در حضور دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد و مدیران‌کل حفاظت محیط زیست و سازمان صمت لرستان مشکلات شدید آلودگی هوای خود را برطرف نکرده و موجب ادامه روند تهدید علیه بهداشت عمومی شده بود که برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۱ قانون هوای پاک و ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و با دستور دادستان محترم و انقلابی شهرستان دورود بطور قطعی و تا رفع کامل آلودگی، پلمب شد.

لشنی افزود: طی ماه گذشته یکبار دیگر پلمب و توقف فعالیت کارخانه در دستور کار قرار گرفت اما با قول و تعهد شفاهی و اخلاقی مدیرعامل کارخانه، این امر ملغی شد، اما بعلت عدم انجام قول متولیان اینبار پلمب فاز ۳ کارخانه قطعی است و ادامه فعالیت آن منوط به تأیید آزمایشگاه معتمد، در مدار قرار گرفتن سیستم پایش آنلاین و اجرای جدول زمانی برای ایجاد فیلتراسیون کارآمد و رفع کامل آلودگی است.

وی از در حال فعالیت بودن فاز ۱ و ۲ این کارخانه خبر داد و پلمپ اعمال شده را صرفآ برای فاز ۳ کارخانه که بعلت عدم کارایی فیلتراسیون فعلی و نقص فنی که موجب تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان شده بود، اعلام کرد.

لشنی از سعه صدر همه همشهریان و همکاری دادستان شهرستان دورود و حمایت فرمانداری بومی شهرستان در دفاع از سلامت شهروندان دورودی تقدیر و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.