رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دورود از محکومیت شش ماهه یک مدیر به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا در این شهرستان خبر داد.

محکومیت شش ماهه یک مدیر به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در دورود

به گزارش قدس انلاین، کورش لشنی امروز پنجم تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی شکایت محیط‌زیست از یک کارخانه آسفالت به علت آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی، مرجع قضایی مدیر این واحد آلاینده را به شش ماه حبس تعزیری و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی محکوم کرد.

وی تصریح کرد: مدیر این کارخانه به دلیل رعایت نکردن ضوابط زیست‌محیطی و ایجاد آلودگی هوا و تهدید برعلیه بهداشت و سلامت عمومی به مرجع قضایی معرفی شده بود، طبق رأی دادگاه و پس از پایان دادرسی به تحمل شش ماه حبس تعزیری درجه ششم محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دورود خاطرنشان کرد: با توجه به صدور اخطاریه‌های‌ زیست‌محیطی به واحد تولیدی فوق در این شهرستان در خصوص رعایت ضوابط استانداردهای زیست‌محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق آلودگی هوا، پرونده به مراجع قضایی ارجاع که با پیگیری‌های این اداره، صدور حکم محکومیت واحد فوق صادر و این کارخانه ملزم به رعایت ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی شد.

لشنی اضافه کرد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط‌زیست شناخته شود ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

وی از در دست بررسی بودن و پیگیری اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دورود برای صدور رای نهایی کارخانه سیمان این شهرستان نیز، خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.