معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: جریان تکفیر در افغانستان لانه کرده و گروه تروریستی داعش در این کشور حضور دارد، این جریانها نه تنها می توانند برای طالبان دردساز شوند بلکه برای ما نیز ایجاد مزاحمت می کنند لذا منطقی است برای جلوگیری از نفوذ عناصر تکفیری موانع مرزی مرزی ایجاد کنیم.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی: برای جلوگیری از نفوذ عناصر تکفیری موانع مرزی ایجاد می کنیم

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا دبیری اظهار کرد: تقویت استحکامات مرزی استان در محدوده شهرستان تایباد با کشور افغانستان با حضور، اطلاع و همراهی افسران ژئودز (نیروهای متخصص نقشه برداری مرزی) طالبان و ایران در حال انجام است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی افزود: کارساخت استحکامات در طول میله های مرزی در امتداد مرز تایباد در داخل خاک ایران از چند هفته قبل آغاز شده و در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی گفت: هرچند افغانستان توانسته آرامش نسبی برای شهروندانش در داخل ایجاد کند اما همچنان از این کشور تهدیدهایی متوجه همسایگانش وجود دارد، ما نیز مانند سایر همسایگان برای امن کردن مرزهای خود چاره ای جز انسداد مرزهای خود نداریم.

دبیری گفت: جریان تکفیر در افغانستان لانه کرده و گروه تروریستی داعش از حوزه عراق و سوریه در این کشور حضور دارد، این جریانها نه تنها می توانند برای طالبان دردساز شوند بلکه برای ما نیز ایجاد مزاحمت می کنند لذا منطقی است برای جلوگیری از نفوذ عناصر تکفیری موانع مرزی ایجاد کنیم.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همچنین باندهای قاچاق انسان در افغانستان با انتقال غیرقانونی اتباع این کشور به ایران در حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشورمان مشکل آفرین شده اند و اجرای انسداد مرزی ورود غیرقانونی اتباع افغانستان را پرهزینه و سخت می کند در نتیجه این مهاجران مجاب می شوند از مسیرهای قانونی و شناخته شده برای حضور در ایران اقدام کنند، مجموعه این اقدامات زمینه حضور قانونمند اتباع افغانستان در خراسان رضوی را گسترش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.