بانک مرکزی ازبکستان اعلام کرد ارزش ذخایر طلا و ارز این کشور بر اساس نتایج اول ژوئن با کاهش ۸۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری در سطح ۳۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار قرار گرفته است.

کاهش ذخایر طلا و ارز ازبکستان برای دومین ماه متوالی

به گزارش قدس آنلاین، بانک مرکزی ازبکستان اعلام کرد ارزش ذخایر طلا و ارز این کشور بر اساس نتایج اول ژوئن با کاهش ۸۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری در سطح ۳۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار قرار گرفته است.

ذخایر طلا و ارز ازبکستان برای دومین ماه متوالی است که کاهش می‌یابد.

نرخ ذخایر طلا با ۹۸۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کاهش به ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید. حجم فیزیکی این فلز گرانبها به ۰.۳ میلیون اونس تروا (۹.۳ تن) تا ۱۱.۹ میلیون تروا اونس (حدود ۳۷۰.۱ تن) کاهش یافته است. این به آن معنی باشد که ازبکستان در ماه می طلا صادر کرده است.

اما به احتمال قوی، فروش طلا منجر به افزایش متناسب ذخایر ارزی نشده است. با این حال، آنها به ۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار (۱۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) کاهش یافتند. ذخایر ارزی از ابتدای سال جاری میلادی ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

در این میان نرخ طلا در ماه می کمی از ۲۰۳۴ تا ۱۹۸۷.۳ دلار در هر اونس کاهش یافته است.

ذخایر موجود بیش از واردات کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی است که در سطح ۳۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار قرار گرفته است. طبق توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی برای کشورهای در حال توسعه، ذخایر باید حداقل سه ماه واردات را پوشش دهد.

پایان پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.