هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح در غرب آسیا در سفری به قاهره با وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ابراز نگرانی قاهره درباره یورش‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین، «احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که «تور ونسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح در غرب آسیا با «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در این دیدار تحولات اراضی اشغالی فلسطین بررسی شد و شکری درباره تداوم افزایش روند خشونت، یورش‌های مکرر صهیونیست‌ها به کرانه باختری و شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینیان در این حوادث، بشدت ابراز نگرانی کرد.

 شکری همچنین به تشریح تلاش‌های مصر در دوره گذشته برای آرام‌سازی اوضاع میدانی، مشارکت مصر در نشست‌های العقبه و شرم‌الشیخ و مونیخ اشاره و بر ضرورت اجرای توافقات صورت گرفته در این نشست‌ها تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر نیز تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در سطح سازمان ملل به منظور توقف تنش‌های مستمر در اراضی اشغالی و ایجاد فضای جدید جهت احیای روند سازش را ضروری خواند.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا نیز ایفای نقش محوری مصر در روند صلح را ستود و بر تمایل خود برای تداوم هماهنگی با مصر به منظور خروج از رکود کنونی روند صلح، توقف درگیری‌ها و احیای امید برای دستیابی به حل‌وفصل نهایی و فراگیر مسئله فلسطین تأکید کرد.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.