بر اساس نتایج ارزیابی انجمن بازرسی فنی آلمان (TÜV) که ۵۰۱ کسب و کار در آن مشارکت داشتند، از هر ۱۰ شرکت آلمانی در حدود یک شرکت، قربانی حملات سایبری یا حوادث مشابه امنیتی فناوری اطلاعات در سال گذشته شده اند و جنگ اوکراین باعث افزایش این حملات شده است.

آسیب‌پذیری آلمان در برابر حملات سایبری

به گزارش قدس آنلاین، وهانس بوسمان رئیس سازمان بازرسی فنی آلمان (TÜV) اعلام کرد: حوادث سایبری دیگر یک استثنا در اقتصاد آلمان نیست بلکه جزئی از قاعده و زندگی روزمره است و دیر یا زود هر شرکتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: از نظر شرکت‌ها، بزرگترین تهدیدها از جرایم سایبری سازمان‌یافته نشأت می‌گیرد. اما مباشران داخلی جرم، یعنی کارمندان فعلی یا سابق شرکت‌ها یا عاملان دولتی نیز تهدید ایجاد می‌کنند.

بوسمان گفت: از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال گذشته، تعداد حملات سایبری علیه شرکت‌های آلمانی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همزمان با جنگ در میدان نبرد، یک جنگ سایبری در فضای اینترنت نه تنها در اوکراین بلکه در اینجا نیز در حال وقوع است. حملات سایبری به شرکت‌های دفاعی مانند شرکت تولیدکننده خودرو و تسلیحات نظامی راین‌متال (Rheinmetall) تصادفی نیست.

بوسمان افزود: عواقب چنین حملاتی اغلب جدی است؛ سرویس خدمات مشتریان و کارکنان بیشتر مواقع در دسترس نیست، تولید با شکست مواجه می‌شود یا اطلاعات حساس به سرقت می‌رود.

بر اساس این ارزیابی، نیمی از شرکت‌ها امنیت سایبری خود را تقویت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.