ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه نتایج تحقیقات نهایی خود در مورد درگیری اخیر در مرز با مصر را منتشر کرد که در جریان آن سه نظامی صهیونیست به همراه یک نظامی مصری کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نتایج تحقیقات خود در مورد حادثه مرزی مصر را منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین، ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در پایان این تحقیقات تصمیم بر این شده که گذرگاه‌های امنیتی موجود در امتداد نوار مرزی با مصر بسته شود.

رژیم صهیونیستی همچنین مجازات‌هایی بر شماری از افسران این رژیم در فرماندهی جنوبی ارتش خود اعمال کرد.

ارتش رژیم تل آویو فرمانده تیپ ۸۰ را مسؤول کشته شدن سه نظامی خود معرفی کرد.

بر اساس این نتایج اعلام شده که ارتش در آمادگی عملیاتی و جنگی در مرز با مصر ناموفق عمل کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی به سبب این شکست بزرگ ارتقای درجه برخی نیروهای منطقه جنوبی را به تعویق انداخته و مدت زمان سر پست بودن سربازان در مرز با مصر را به کمتر از ۱۲ ساعت کاهش داد.

براساس این گزارش "هرتزی هالیوی" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی فرمانده نظامی را که در نزدیک مرز مصر فعالیت داشته و به هویت وی اشاره نشد، برکنار کرد.

در این تحقیق آمده است: با تحقیقات عمیق و دقیق به این اشتباهات و شکاف‌های عملیاتی و فرماندهی زیادی را یافتیم و می‌توانستیم از حادثه‌ای که رخ داد، جلوگیری می کردیم، اما از این رویداد عبرت خواهیم گرفت.

در همین راستا، مقامات صهیونیستی در فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کردند که مرز با مصر بصورت کامل ایمن نبوده و نگهبانی طولانی مدت ۱۲ ساعته سربازان اسرائیلی سنگین و این مسأله هم به لحاظ فیزیکی و هم نظامی خسته کننده بوده است.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتایج تحقیقات اولیه ارتش این رژیم نشان داد که برخی اشتباهات در ارتش اسرائیل رخ داده و تحقیق حاکی از آن است که ۲ سرباز وظیفه که هنگام شلیک گلوله در ۲۰۰ متری حادثه قرار داشتند، چون فکر می کردند که صدای باد است، این حادثه را گزارش نکردند.

نتایج این تحقیقات دو روز پس از آن روی می دهد که یک هیأت نظامی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب برای بررسی موضوع کشته شدن نظامیان صهیونیست در نزدیکی مرز مصر زاهی قاهره شدند.

در جریان یک عملیات شهادت طلبانه در مرز مصر و فلسطین اشغالی، سه سرباز ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.

سرباز ۲۳ ساله ارتش مصر به نام «محمد صلاح» بامداد روز شنبه (۱۳ خرداد)، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را از پای درآورد.

این درگیری ساعت چهار و نیم بامداد همان روز در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد.

همین مسأله موجی از انتقادات علیه این اقدام و ضعف عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت و حتی موجب شد یک گردان از نظامیان رژیم صهیونیستی از انجام خدمت نظامی در مرز مصر خودداری کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.