سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها فرزند پسر سالم در خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد؛ یک معافیت جدید دیگر برای مشمولان سربازی

به گزارش سازمان وظیفه عمومی فراجا، در این اطلاعیه آمده است: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند پسر سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

در ماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان پسر به‌واسطه معلولیت پدر یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند که معافیت یادشده نیز به این ماده افزوده شده و واجدان شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند پسر سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند پسر سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

در این اطلاعیه آمده است: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی(سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.