متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به ونزوئلا و نیکاراگوئه واکنشی کلی نشان داد و از اظهار نظر صریح در این زمینه خودداری کرد.

واکنش آمریکا به سفر آیت‌الله رئیسی به ونزوئلا و نیکاراگوئه

به گزارش قدس آنلاین، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری که از او با توجه به سفر رئیس جمهور ایران به ونزوئلا و نیکاراگوئه سوال کرد پیام واشنگتن به کشورهای آمریکای لاتین درباره رابطه با ایران چیست؟ به پاسخی کلی بسنده کرد.

میلر تصریح کرد که ما بطور کلی نگرانی های خود را در خصوص فعالیت های ایران به صراحت اعلام کرده ایم و جای تعجب نیست که کشورهای یاد شده با ایران روابط دیپلماتیک داشته باشند.

پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ۲۲ خردادماه در جمع خبرنگاران در واشنگتن درباره سفر رئیس جمهوری ایران به آمریکای لاتین افزود که ایران باید در خصوص اهداف سفر رئیس جمهور این کشور به آمریکای لاتین صحبت کند.

کربی افزود که ما در این بخش جهان به کشورهای منطقه نمی‌گوییم که باید با چه کسانی ارتباط داشته باشند. این امر بر عهده خود کشورها است. ما بر منافع خود و امنیت منطقه متمرکز هستیم.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: ما مسلماً نگران رفتار بی ثبات کننده ایران هستیم و به انجام تمهیدات برای مقابله با این رفتار ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران بامداد ۲۲ خرداد در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد.

کاراکاس نخستین مقصد سفر پنج روزه آیت الله رئیسی بود. پس از نیکاراگوئه، کوبا مقصد بعدی رئیس جمهور در سفر به آمریکایی لاتین است.

رئیس جمهور ایران به دعوت رسمی همتای ونزوئلایی خود و به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو، در صدر یک هیئت عالی‌رتبه از جمله وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، عازم کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد؛ کشوری که از آن به عنوان متحد استراتژیک تهران در حیاط خلوت آمریکا نام می‌برند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.