رئیس مجلس سنای ازبکستان گفت: از ابتکار مدیرکل سازمان بین‌المللی کار مبنی بر ایجاد ائتلاف برای عدالت اجتماعی به عنوان شرط صلح، ثبات و توسعه پایدار حمایت می‌کنیم.

حمایت ازبکستان از پیشنهاد سازمان بین‌المللی کار برای توسعه پایدار

به گزارش قدس آنلاین، «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان در صد و یازدهمین نشست بین‌المللی سازمان بین‌المللی کار که در شهر «ژنو» (سوئیس) برگزار می‌شود، گفت: از ابتکار مدیرکل سازمان بین‌المللی کار مبنی بر ایجاد ائتلاف برای عدالت اجتماعی به عنوان شرط صلح، ثبات و توسعه پایدار حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس سنای ازبکستان اظهار داشت: ما همکاری با سازمان بین‌المللی کار را که پیشرو پیشبرد برنامه‌های ملی کار شایسته، توسعه گفت‌وگوی اجتماعی، حمایت اجتماعی از جمعیت، اشتغال و حمایت از کار است، بسیار ارزشمند می‌دانیم و از ابتکار مدیرکل سازمان بین‌المللی کار مبنی بر ایجاد ائتلاف برای عدالت اجتماعی به عنوان شرط صلح، ثبات و توسعه پایدار حمایت می‌کنیم.

پیشتر اعلام شد که در شهر «ژنو» سوئیس یکصد و یازدهمین نشست بین‌المللی کار در حال برگزاری است. در این نشست رویکردهای استراتژیک جدید برای توسعه روابط اجتماعی و کار در مقیاس جهانی، ابتکارات جهانی بررسی می‌شود.

رئیس مجلس سنای ازبکستان گزارشاتی را در مورد اصلاحات گسترده مبنی بر تامین عدالت اجتماعی در ازبکستان در اختیار جامعه بین المللی قرار داد.

ناربایوا اظهار داشت: عدالت اجتماعی این نه تنها ملاک اخلاق، بلکه پایه ثبات و رفاه ملی است. ما از همکاری با سازمان بین‌المللی کار را که پیشرو پیشبرد برنامه‌های ملی کار شایسته، توسعه گفت‌وگوی اجتماعی، حمایت اجتماعی از جمعیت، اشتغال و حمایت از کار است، بسیار ارزشمند می‌دانیم و از ابتکار مدیرکل سازمان بین‌المللی کار مبنی بر ایجاد ائتلاف برای عدالت اجتماعی به عنوان شرط صلح، ثبات و توسعه پایدار حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که پیوستن ازبکستان به ابتکار سازمان بین‌المللی کار به این ائتلاف به عنوان یکی از اولین کشورها برای بهبود فضای سرمایه گذاری در این کشور، توسعه اقتصاد و تجارت و همچنین تحکیم همکاری‌های متقابل با کشورهای آسیای مرکزی در مسائل کار و عدالت اجتماعی کمک خواهد کرد.

ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی عضو سازمان بین‌المللی کار شده و تا حال حاضر بیش از ۱۳ مقاوله نامه این سازمان بین المللی را تصویب کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.