فعالان یک گروه راست‌گرای اسرائیلی عصر پنجشنبه مقابل منزل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

تظاهرات‌کنندگان مقابل منزل نتانیاهو تجمع کردند

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند فعالان یک گروه راست‌گرای اسرائیلی به نام «تیرزو» مقابل منزل «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم تجمع کرده‌اند. 

طبق گزارش روزنامه جروزالم‌پست فعالان این گروه از طرفداران اجرایی شدن طرح اصلاحات قضایی هستند و در این تظاهرات از نتانیاهو و ائتلاف او خواستند لایحه مربوط به این اصلاحات را مجددا به جریان بیندازند. 

نتانیاهو طرحی را برای کاستن از قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرده است. طرح او شامل پیشنهادهایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است. 

نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضاییه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند. با این حال، پیشنهاد این اصلاحات باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی علیه آن شده است. 

معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند. 

نتانیاهو در طول دوران نخست‌وزیری خود با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه بوده است. 

با وجود این، پیشنهاد این طرح فراتر از اعتراضاتی که به همراه داشته توجه‌ها را به سمت تفرقه‌های موجود در فلسطین اشغالی جلب کرده است. بسیاری از کارشناسان مسائل مربوط به این رژیم حتی در داخل فلسطین اشغالی این تفرقه‌ها را نشانه‌ای از شکاف‌های بزرگی که می‌تواند باعث اتمام موجودیت اسرائیل شود تعبیر کرده‌اند. 

«ماتان یپلگ»، دبیر کل سازمان «تیرزو» که تظاهرات عصر پنجشنبه مقابل منزل نتانیاهو را سازمان‌دهی کرده به جروزالم‌پست گفت: «وقتش رسیده حقیقت را به نخست‌وزیر بگوییم.»

وی اضافه کرد: «64 حکم وجود دارد که می‌گوید در برابر درخواست مخالفان تسلیم نشوید. ثبات اینطور به دست نمی‌آید. ما ضعیف و فاقد قدرت عمل هستیم.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.