۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 884210

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، برنامه‌های بسیاری برای ایجاد تغییر و تحولات بنیادین در این تیم در فصل آینده تدارک دیده است.

نقشه‌های مهم کلوپ: انقلاب لیورپول در راه است

 باشگاه لیورپول روز پنجشنبه اعلام کرد که 11 بازیکن از این باشگاه جدا شده‌اند که روبرتو فیرمینو، نبی کیتا، جیمز میلنر و الکس اوکسلید چمبرلین معروف‌ترین آنها بودند که آنفیلد را با به پایان رسیدن مهلت قراردادشان ترک کردند. 

هفت بازیکن دیگر از آکادمی هم به این جمع اضافه شدند که دیگر نیازی در این باشگاه به آنها حس نمی‌شد. آدرین هم به عنوان دروازه‌بان ذخیره با پیشنهاد تمدید قرارداد روبرو شد اما همچنان مشخص نیست که آیا به حضورش در این تیم با قبول این پیشنهاد ادامه دهد. 

فیرمینو یکی از بهترین بازیکنان از زمان حضور کلوپ روی نیمکت لیورپول بود اما او هم در اواخر دوران حضورش در این تیم با مشکلات بسیاری از جمله مصدومیت روبرو شد.

نبی کیتا هم که در سال 2018 با قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو از لایپزیش به این باشگاه پیوست، نتوانست در طول 129 باری که با پیراهن این تیم به میدان رفت درخشش مورد انتظار را داشته باشد. 

این بازیکن هم با معضل مصدومیت مواجه بود و این اتفاقی بود که برای اوکسلید چمبرلین که 146 بازی برای لیورپول انجام داده بود رخ داد. جیمز میلنر هم که سرباز همیشگی کلوپ بود و 332 بار با پیراهن این تیم انجام داد، با جدایی‌اش در واقع دوران مهمی را در لیورپول به پایان برد. 

کلوپ پیش از این بازسازی تیمش را آغاز کرده و بیشتر تمرکزش روی تغییرات اساسی و مهم در خط میانی خواهد بود که باید در فصل جدید به صورت کامل دستخوش تغییر شود. کلوپ هنوز از حضور بازیکنانی چون فابینیو و جوردن هندرسون و تیاگو بهره می‌برد اما رسانه‌های انگلیسی معتقد هستند که آنها بازیکنان مناسبی برای حضور در ترکیب اصلی لیورپول نیستند. 

کلوپ در همین ابتدای کار موفق شده الکسیس مک آلیستر را با قراردادی به ارزش 40 میلیون یورو از برایتون به خدمت بگیرد اما این تازه شروع کار است و لیورپول به دنبال جذب دو هافبک دیگر هم هست. 

گزینه اول آنها خفرن تورام است. این هافبک 22 ساله از نیس که گفته می‌شود با لیورپول به توافق رسیده است، با 50 میلیون یورو در دسترس این باشگاه خواهد بود. تورام تا به حال 138 بازی برای نیس انجام داده، هشت گل به ثمر رسانده و 11 پاس گل نیز در کارنامه‌اش ثبت کرده است. او هافبکی به سبک مورد علاقه کلوپ است و گفته می‌شود که اولویت این باشگاه جذب او خواهد بود. 

در همین حال، آنها برای به خدمت گرفتن مانو کونه از بروسیا مونشن گلادباخ هم تلاش خواهند کرد. او بازیکنی شبیه به تورام است که 40 میلیون یورو برای لیورپول هزینه به دنبال خواهد داشت. این بازیکن برای تیم ملی زیر 21 سال فرانسه بازی می‌کند و به دنبال جدایی از گلادباخ است. لیورپول مقصد مدنظر او است.

این در حالی است که لیورپول چند گزینه جایگزین در صورتی که موفق به جذب هریک از این بازیکنان نشود هم در نظر گرفته که اسامی بازیکنانی چون رایان گراونبرخ از بایرن مونیخ، گابری از سلتاویگو و رومئو لاویا از ساوتهمپتون در آن به چشم می‌خورد. 

بسیاری معتقد هستند که کلوپ به دنبال ایجاد تحولی سرنوشت‌ساز در خط میانی است اما تغییرات چندانی در خط حمله این تیم رخ نخواهد داد. لوئیز دیاز نیمی از فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد و انتظارات در فصل آینده از او بسیار بالا خواهد بود. 

محمد صلاح همچنان و حداقل برای یک فصل دیگر در آنفیلد خواهد بود و گزینه اول خط حمله لیورپول برای فصل آینده به احتمال زیاد کودی خاکپو است. داروین نونیز را هم نباید فراموش کرد و دیوگو ژوتا هم می‌تواند به این تیم کمک بسیاری کند، بنابراین آنها در خط حمله با مشکل خاصی روبرو نخواهند بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.