دبیرکل جنبش نجبای عراق گفت آمریکا تلاش دارد مانع دستیابی دیگر کشورها به فناوری نوین هوش مصنوعی شود.

دبیرکل نجباء: آمریکا به دنبال انحصار در حوزه هوش مصنوعی است

به گزارش قدس آنلاین، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء امروز (شنبه) در پیامی در خصوص استفاده آمریکا از فناوری هوش مصنوعی در جهت «سلطه‌گری»، گفت که آمریکا در پی انحصار این فناوری است.

او در واکنش به سخنان اخیر «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص تهدید هوش مصنوعی برای جهان گفت: «آمریکا به‌ واسطه سوءاستفاده از ساختار حاکم بر سازمان ملل با هدف بهره‌برداری انحصاری از هوش مصنوعی و جلوگیری از دستیابی سایر کشورها به این فناوری نوین در حال توطئه است».

دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه (۲۲ خرداد) در سخنانی با تاکید بر ضرورت هوشمندی درباره این فناوری جدید گفت: «از کارشناسان می‌خواهم وارد عمل شوند و هوش مصنوعی را تهدیدی وجودی برای بشریت اعلام کنند که کمتر از تهدید جنگ هسته‌ای نیست».

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در ادامه با انتقاد از «مناسبات فراماسونری» حاکم بر سازمان ملل که آن را به حیاط خلوت ایالات متحده آمریکا تبدیل کرده است، نوشت: «اظهارات خطرناک دبیرکل سازمان ملل و درخواست وی از کارشناسان برای شناسایی هوش مصنوعی به‌ مثابه تهدیدی ضد بشری همچون بمب اتمی، نشان می‌دهد که آمریکا به‌ دنبال احتکار و بهره‌برداری انحصاری از این فناوری و جلوگیری از دسترسی و بهره‌مندی سایر کشورها است».

شیخ «اکرم الکعبی» در ادامه نوشت: «کما اینکه ایالات‌ متحده آمریکا هم‌ اکنون در بهره‌برداری از منابع متنوع انرژی و حوزه تعاملات مالی بین‌المللی و دیگر موارد نیز برای خود انحصار ایجاد کرده است».

وی همچنین از جوانان متعهد دعوت کرد که به فناوری هوش مصنوعی توجه نشان دهند و افزود: «کشورهای مستضعف جهان نباید تسلیم سلطه استعمار شوند و لازم است که به عرصه‌های تازه و فناوری‌های نوین اهتمام بورزند».

هشدار اکرم الکعبی در خصوص استفاده آمریکا از هوش مصنوعی در جهت سلطه‌گری در حالی است که  سازمان رسانه‌ها و اطلاعات اقلیم کردستان عراق در تاریخ پنج خرداد با صدور بیانیه‌ای از افتتاح دو مرکز هوش مصنوعی در این منطقه به دست چند شرکت آمریکایی در آینده نزدیک خبر داد.

شرکت‌های آمریکایی در سال‌های اخیر فعالیت گسترده‌ای در حوزه هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند و در این میان دولت واشنگتن نیز علاقه زیادی برای استفاده از این فناوری نوظهور در جهت مقابله با رقبای خود نشان داده است.

در این خصوص «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ  ۲۱ اردیبهشت در یک سخنرانی گفت که این کشور قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی به مقابله با روسیه برود. او مدعی شد که واشنگتن سامانه‌ای بر پایه هوش مصنوعی ساخته است که اقدام به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات دروغ ادعایی روسیه در فضای مجازی می‌کند.

ماه مارس، وبسایت «اینترسپت» نیز گزارش داد که اسناد قراردادهای فدرال نشان می‌دهند، فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا برنامه‌ریزی کرده با استفاده از فن‌آوری «جعل عمیق»، کارزارهایی برای فریب و پروپاگاندا اجرا کند.

از زمان انتشار ربات هوش مصنوعی «چت جی.پی.تی» در ماه نوامبر گذشته، بحث درباره خطرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در محافل صنعتی و دانشگاهی تشدید شده است. «جفری هینتون» که به عنوان یکی از «پدرخوانده‌های هوش مصنوعی» شناخته شده، هشدار داد، این فن‌آوری می تواند تهدید «اضطراری تری» نسبت به تغییرات‌ آب‌وهوایی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.