سرکنسول ترکمنستان گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان بوده که سه گذرگاه مرزی گمرکی داشته که این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای آسیایی و کشورهای سی آی اس (CIS) است‌.

خراسان رضوی دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای سی آی اس است‌

به گزارش قدس خراسان، الیاس قایب اف امروز ۲۷ خرداد ماه در اولین نشست تجاری سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد راسخ داریم که این نشست موجب ارتقاء بیش از پیش روابط تجاری دو کشور می‌شود. همانگونه که می‌دانیم طی مدت کوتاه اخیر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تحکیم یافته است که مثال بازر آن سفر مقامات دو کشور و توافق‌های صورت گرفته است.

سرکنسول ترکمنستان افزود: همچنین سفرهای استاندارهای استان‌های همجوار از جمله استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی بر اساس یاداشت تفاهمنامه متقابل در زمینه روابط تجاری، فرهنگی، علمی میان دو کشور بوده است. برگزاری نمایشگاه تخصصی اقتصادی ایران در عشق آباد در فوریه ۲۰۲۳ و حضور ۷۰ شرکت ایرانی اثباتی بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه اطمینان داریم بازدیدهای هیات تجاری از گرگان و بجنورد مثمر ثمر خواهد بود، بیان کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان بوده که سه گذرگاه مرزی گمرکی داشته که این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای آسیایی و کشورهای سی آی اس است‌. 

قایب اف افزود: اکنون روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف بهبود یافته و وارد دوره تاریخی جدیدی شده است.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.