امشب بازی فینال لیگ ملت های اروپا از ساعت ۲۲:۱۵ بین دو تیم اسپانیا و کرواسی در روتردام هلند برگزار خواهد شد تا این جام نوظهور قهرمان جدید خود را بشناسد.

امشب کرواسی – اسپانیا؛ جام لیگ ملت‌ها برای جبران جام جهانی

به گزارش قدس آنلاین، کرواسی در این دیدار به دنبال کسب اولین جام معتبر ملی خود می گردد و اسپانیا نیز می خواهد با قهرمانی به روزهای خوش گذشته خود سلامی دوباره کند.

مسابقه امشب در استادیوم دکویپ یادآور درخشش کرواسی مقابل تیم میزبان یعنی هلند در بازی نیمه نهایی است، جایی که شاگردان زلاتکو دالیچ موفق شدند لاله های نارنجی را با نتیجه پرگل ۴-۲ در وقت های اضافه شکست دهند. اسپانیا نیز با پیروزی نزدیک ۲-۱ مقابل ایتالیا در بازی فینال حضور پیدا کرده است.

بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ و رتبه سومی در جام جهانی ۲۰۲۲، کرواسی که همیشه در تورنمنت های ملی حرف های زیادی برای گفتن دارد این بار می خواهد برای اولین بار یک جام معتبر را بالای سر ببرد. نسل طلایی این تیم که البته بسیاری از آن ها پا به سن گذاشته اند، با رهبری لوکا مودریچ در میانه میدان امیدهای زیادی خواهند داشت. آن ها مسابقات لیگ ملت های اروپای این دوره را خوب شروع نکرده و در دو بازی ابتدایی تنها یک امتیاز گرفتند، اما از آن پس دوباره به فرم خوب خود بازگشته و پنج بازی پشت سر هم را با پیروزی پشت سر گذاشتند. کروات ها نشان داده اند که تخصص بالایی در زمان رفتن بازی ها به وقت های اضافه و ضربات پنالتی دارند به گونه ای که سه بازی قبلی خود در جام جهانی و لیگ ملت ها را به این روش برده اند.

از طرف دیگر اسپانیا بعد از شکست عجیب در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ مقابل اسکاتلند، همان واکنش مناسب مورد نظر سرمربی جدید خود یعنی لوئیس د لا فوئنته را از خود نشان داده و مقابل ایتالیای بزرگ جبران کردند. اسپانیا که در فینال لیگ ملت های اروپا در فصل ۲۰۲۰-۲۱ در بازی فینال مقابل فرانسه بازنده بود به دنبال اولین جام خود بعد از قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ می گردند. د لا فوئنته در گذشته خود را به عنوان مربی کار بلد در رده های پایین لا روخا ثابت کرده و در سال ۲۰۱۵ به همراه تیم زیر ۱۹ سال قهرمان اروپا شده و همین کار را با تیم زیر ۲۱ ساله ها در سال ۲۰۱۹ تکرار کرد. او حتی فرصت این را داشت که تیم المپیک اسپانیا را به قهرمانی المپیک توکیو برساند اما در بازی فینال مقابل برزیل باخت و به مدال نقره بسنده کردند.

وضعیت بازیکنان

دالیچ در بازی نیمه نهایی شاهد خروج یکی از مدافعان اصلی خود یعنی ژوزپ سوتالو به دلیل مصدومیت بود که به خوبی جای خالی یاسکو گواردیول را پر کرده بود؛ اما هنوز چیزی در رابطه با نرسیدن او به بازی امشب مخابره نشده است. اسپانیا برای بازی امشب مصدوم و محرومی ندارد.

لازم به ذکر است که بازی رده بندی لیگ ملت های اروپا نیز از ساعت ۱۶:۳۰ بین دو تیم ایتالیا و هلند برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.