رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: در حادثه که چندی پیش منجر به ‌قتل یک سرباز در بجنورد شد، اشتباه و بی‌توجهی یک سرباز وظیفه محرز است.

جزئیاتی از شوخی مرگبار یک سرباز در بجنورد

به گزارش قدس آنلاین،  مجتبی زارع ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حادثه شوخی دو سرباز که منجر به قتل یکی از آنان در بجنورد شد، اظهار داشت: تحقیقات قضائی در این زمینه در حال انجام است.

وی با تشریح این حادثه افزود: در این صحنه سه نفر حاضر بودند که یکی از سربازان که اسلحه در اختیار داشته، به قصد شوخی و با فرض اینکه سلاح خالی بوده، دو بار گلنگدن را کشیده و مطمئن می‌شود که فشنگی در جان لوله تفنگ نیست.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان گفت: متاسفانه دلیل سهل‌انگاری و اشتباه محض این سرباز وظیفه، مضروب جان باخته و فرد ضارب نیز با اتهام قتل شبه عمد در مرحله دادرسی است.

وی افزود: تصاویر دوربین مداربسته و اظهارات نفر سوم حاکی از این است که ضارب با تصور خالی بودن سلاح این اقدام‌ را کرده است.

زارع تصریح کرد: متاسفانه اشتباه و تقصیر فاحش این سرباز در صحنه منجر به وقوع یک حادثه دردناک شده و اولیای دم سرباز مرحوم نیز شکایت کرده و پیگیری حقوقی در حال انجام است.

زارع در پاسخ به این سئوال که چرا این اسلحه فشنگ جنگی داشته است، افزود: نگهبانی از اماکن نظامی دارای الزاماتی است. فرد ضارب نیز در این صحنه خشاب سلاح را برداشته و دوبار گلنگدن را کشیده اما ماندن فشنگ در داخل لوله اسلحه، منجر به این اتفاق شده است.

 شوخی با اسلحه توسط دو سرباز در یکی از مناطق نظامی مرکز استان خراسان شمالی چندی پیش موجب قتل یکی از آنان شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.