رهاسازی آب سدها نسبت به زمان مشابه سال قبل رشدی ۱۲درصدی داشته است و هم‌اکنون با وجود ذخایر ۳۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعبی ۶۳درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۷درصد این ظرفیت خالی است.

رشد ۱۲درصدی خروجی آب از سدها / پرشدگی سدهای کشور به ۶۳درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، در ۲۶۸ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۲) در مجموع ۳۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۲۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۲۸درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۲۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۲۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۳۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۷ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۲۰درصدی در این بخش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.