نخستین کنگره سراسری شعر کُردی غدیر با عنوان "هیژا" تیر امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

کنگره شعر کردی غدیر در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش قدس انلاین، مظفر تیموری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اعلام فراخوان این کنگره گفت: این فراخوان به صورت سراسری داده شده و تمام شعرای کُردزبان سراسر کشور می توانند در این کنگره شرکت کنند.

وی افزود: در فراخوان کنگره ۱۲ موضوع در نظر گرفته شده که شعرای کُرد زبان می توانند اشعار خود را با این موضوعات به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

وی غدیر؛ اتمام دین نبوی، غدیر؛ ولایت و امامت، غدیر در نهج البلاغه و بصیرت علوی، غدیر در عدالت و حکمرانی دینی، غدیر؛ نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی، غدیر؛ فرهنگ ایثار و شهادت، غدیر؛ جهاد تبیین، غدیر؛ انسان، طبیعت و معنویت، غدیر؛ خانواده و سبک زندگی علوی، غدیر؛ فرهنگ انتظار و مهدویت، غدیر؛ اندیشمندان غیرمسلمان و غدیر؛ ارادت ومحبت ایرانی را ۱۲ موضوع اصلی این کنگره عنوان کرد.

وی افزود: علاوه بر این در بخش ویژه هم موضوع "امام علی(ع)، غدیر، کرمانشاه؛ دروازه عتبات عالیات" در نظر گرفته شده است.

تیموری گفت: علاقمندان برای شرکت در این کنگره می توانند آثار و مشخصات کامل خود را به همراه کُد ملی و شماره تماس یا به شماره ۰۹۲۲۲۷۱۰۷۲۶ در پیام رسان های ایتا و سروش ارسال کرده و یا به آدرس ghadirksh@gmail.com  ایمیل کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در این کنگره محدودیت سنی ندارد، آخرین مهلت ارسال آثار را هشتم تیرماه امسال اعلام کرد و افزود: به احتمال زیاد این مهلت قابل تمدید است.

وی از برگزاری آیین اختتامیه این کنگره در روز ۱۴ تیرماه خبر داد و افزود: این مراسم همزمان با روز "قلم" برگزار شده و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این کنگره "هیژا" نامگذاری شده که واژه ای کُردی به معنانی بلند مرتبه، بالا و بزرگ است که به عظمت واقعه غدیر اشاره دارد.

کنگره شعر کردی غدیر در کرمانشاه برگزار می‌شود

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.