زندگی ده‌ها میلیون آمریکایی در مناطق جنوبی کشور تحت تاثیر دمای بالای هوا و طوفان‌های شدید قرار گرفته و تهدید گرمازدگی برای شهروندان جدی است.

گرما و طوفان شدید در آمریکا، میلیونها نفر در معرض گرمازدگی

به گزارش ایرنا، رسانه‌های محلی آمریکا گزارش دادند که گرمای بالای ۳۷ درجه در تگزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی و فلوریدا همراه با رطوبت شدید زندگی میلیونها نفر از ساکنان این مناطق را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

تارنمای ای‌بی‌سی‌اکشن‌نیوز مستقر در ایالت فلوریدا نوشت که شهرهایی مانند نیواورلئان، میامی و هیوستون با هشدار گرمای شدید در تعطیلات پیش از تابستان مواجه شده اند.

طبق اعلام خدمات هواشناسی ملی آمریکا، در روزهای آینده بخش‌هایی از تگزاس می‌تواند گرمای آزار دهنده ۴۵ درجه سانتیگراد را تجربه کند درحالیکه بخش‌هایی از لوئیزیانا ممکن است که به ۴۱ درجه سانتیگراد برسد و میامی نیز امکان رویارویی با دمای ۴۳ درجه را دارد.

یک مقام مسئول در اداره بهداشت هیوستون گفت: همه در خطر عارضه‌های مرتبط با گرما هستند. این فقط مختص جمعیت آسیب پذیر نیست. حتی افراد سالم، قوی و جوان می‌توانند دچار گرمازدگی شوند.

ای‌بی‌سی‌اکشن‌نیوز هشدار داد که سرگیجه و بیهوشی از نشانه های گرمازدگی است که تهدید کننده برای افراد است و به سرعت باید به دنبال مراقبت های پزشکی رفت.

این رسانه آمریکایی مشکلات گرما را محدود به سلامتی ندانست و ادامه داد که پروازها نیز با ادامه طوفان‌ها در جریان تعطیلات با خطر تاخیر مواجه هستند. همچنین شروع بادهای خسارت آور و حتی طوفان‌ها از مبدا کلورادو و فلوریدا امکان پذیر است.

بر اساس داده‌های تارنمای «فلایت‌ور» (flightaware)، پروازهای فرودگاهی در فلوریدا روز شنبه به علت خرابی آب و هوا با تاخیر مواجه شد.

همچنین خدمات هواشناسی ملی آمریکا اعلان داشت که برای امروز یکشنبه خطر پیشرفته رعد و برق‌های شدید برای ایالت‌های آرکانزاس و آلاباما همراه با بادهای خسارت آور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.